ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Dan Pricope, Mithras Build: Sunt gata să înceapă proiecte mari de logistică în zona Bucureştiului. Problema e că, de la începutul anului trecut, costul de construcţie pe metru pătrat s-a dublat

17.03.2022, 10:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Mithras Build şi-a majorat în 2021 cifra de afaceri la 40 de milioane de euro, faţă de 18 milioane de euro cu un an în urmă, şi a ajuns la circa 200 de angajaţi. ♦ „Am înfiinţat o filială Mithras Build şi în Ungaria, unde lucrăm cu Baupartner Construct la un centru logistic eMag“, spune Dan Pricope, acţionar la Mithras Build.

Mithras Build, o companie de construcţii din judeţul Neamţ, deţinută de patru asociaţi, a lucrat la mai multe proiecte logistice şi industriale din zona Bucureştiului în ultimii ani şi a făcut demersuri pentru a se extinde şi în străinătate, deschizând în primă fază o subsidiară în Ungaria.

„În ultimii ani, ne-am axat foarte mult pe partea de infrastructură şi pe logistică. Lucrăm pentru toţi marii dezvoltatori de logistică din România, prin antreprenorii lor generali. Unul dintre clienţii noştri este Dedeman, pentru care, în 2021, am construit două magazine – la Câmpulung şi Blejoi, şi un centru logistic în Pantelimon, care urmează să fie livrat şi care are 45.000 de metri pătraţi“, a spus Dan Pricope, unul dintre acţionarii Mithras Build, la emisiunea online ZF Logistica businessului.

Mithras Build a luat naştere în 2010, în urma asocierii a patru prieteni - Leonard Martinas, Iosif Martisca, Mirel Iamandii şi Dan Pricope, fiecare având în prezent pachete egale de acţiuni. Compania a activat de la început ca subcontractor specializat pe partea de terasamente, iar ulterior, s-a axat foarte mult pe stabilizarea proiectelor.

„În aceşti ani de activitate, am avut un număr foarte mare de clienţi – companii care fac proiecte de infrastructură, proiecte civile, în zona de apărare, aeroporturi. Toate proiectele au nevoie de terasamente. Am construit mult proiecte de logistică în special în zona Bucureşti-llfov, pe autostrada spre Piteşti, o zonă care a cunoscut o dezvoltare foarte mare pe logistică începând din 2016. Acolo sunt prezenţi toţi dezvoltatorii mari de profil din România.“

Dan Pricope spune că dezvoltarea pieţei de logistică nu se mai simte doar în Bucureşti, ci şi în alte zone ale ţării, precum Timişoara, Sibiu, Arad, Cluj, Oradea, Iaşi. Tocmai de aceea, Mithras Build are o acoperire largă a pieţei, având puncte de lucru la Roman, dar şi la Bucureşti, Cluj şi Timişoara.

„În zona Ciorogârla au fost dezvoltate cele mai multe parcuri industriale în perioada 2016-2017, iar în ultimii doi ani, mai ales de când a început pandemia, logistica a trecut printr-un boom. Foarte multe businessuri au trecut în online şi au avut nevoie de spaţii de unde să livreze marfa. S-a schimbat modul de a face business, mai ales în retail, şi a apărut o nevoie urgentă de spaţii logistice.“

Mithras Build lucrează cu diverşi antreprenori generali, printre care se numără Baupartner Construct, Ness Proiect Europe, Terra Construct. De-a lungul timpului, compania din Neamţ a lucrat la centrele eMag construite de Baupartner Construct la Ciorogârla, la proiectul CTPark ridicat de Ness Proiect la Bolintin şi la alte proiecte construite de companii precum Aquila Construct, Wincon şi altele.

„Primim în continuare cereri de ofertă pentru lucrări de logistică, iar acum sunt gata să înceapă proiecte mari de logistică în zona Bucureştiului. Problema este că acum nu mai poţi evalua bine costul materialelor de construcţii. Preţurile se modifică de la o zi la alta, este imposibil de făcut o estimare. De la începutul anului trecut, costul de construcţie pe metru pătrat de proiect logistic s-a dublat. Situaţia din Ucraina va mai adăuga 50% la preţul oţelului din ianuarie 2022“, a mai spus Dan Pricope.

Potrivit estimărilor sale, cel puţin în următoarele cinci-şase luni nu va apărea o stabilizare a preţurilor la materialele de construcţii. La aceasta, se mai adaugă o problemă - infrastructura deficitară, care devine de multe ori o piedică pentru dezvoltatori. Totuşi, compania are în continuare planuri de dezvoltare.

„Am luat în calcul să ne extindem mai mult şi cu proiecte în zona de apărare. Am participat la licitaţii pentru astfel de proiecte. De asemenea, am înfiinţat o filială Mithras Build şi în Ungaria, unde lucrăm cu Baupartner Construct la un centru logistic eMag.“

Mithras Build şi-a majorat în 2021 cifra de afaceri la 40 de milioane de euro, faţă de 18 milioane de euro cu un an în urmă, şi a ajuns la circa 200 de angajaţi.

Unii dintre cei mai importanţi beneficiari ai Mithras Build sunt companiile Dedeman (deţinută de Dragoş şi Adrian Pavăl) şi NESS Proiect Europe (Mihai Florian Vaida). De asemenea, printre cele mai importante proiecte la care a participat Mithras Build se regăsesc aeroporturile Oradea, Mihail Kogălniceanu, Bacău, Braşov, autostrada Moldovei, centura Bacăului, autostrada 10, Sebeş-Turda (lot IV), fabrica Polyol, Tiszaujvaros, Ungaria.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial