ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Emanuel Popa, Pronat: Vrem să închiriem un modul de hală unde să deschidem un magazin cu produse exclusiv bio, să strângem şi alţi producători

22.12.2022, 00:00 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Pe lângă distribuţie, Pronat are şi activitate de procesare şi ambalare de produse sub brandul propriu, Pronat.

Businessul cu produse bio Pronat din Timişoara are în plan să deschidă un magazin pe ale cărui rafturi să se regăsească exclusiv produse de acest tip chiar în parcul industrial în care compania îşi desfăşoară activitatea.

„Acum şase ani, ne-am mutat în Parcul Industrial Artemis din Sânandrei, lângă Timişoara. Am început cu o suprafaţă de 2.000 de metri pătraţi, apoi am mai luat 600 de metri pătraţi şi suntem în discuţii ca, îndată ce se eliberează un spaţiu, să ne extindem şi mai mult. Am vrea să închiriem un spaţiu, un modul de hală, unde să deschidem un magazin cu produse exclusiv bio, sub brandul Pronat, pe o suprafaţă până în 1.000 de metri pătraţi. Vrem să avem pe rafturi şi brânzeturi, produse tradiţionale, să strângem şi alţi producători care nu au unde să-şi desfacă producţia“, a spus Emanuel Popa, cofondatorul Pronat, la emisiunea online ZF Logistica businessului.

Businessul a fost pornit după ce afacerile în construcţii pe care le avea Emanuel Popa au fost afectate de criza economică, începând cu anul 2008, aşa că a fost nevoie de o reprofilare. Familia Popa a convertit firma de construcţii în noul domeniu al produselor bio, prin schimbarea denumirii firmei în Pronat SRL (acronim de la Produse Naturale). A început să caute furnizori de alimente bio, iar primele produse pe care le-a preluat în portofoliu au fost boabele de cereale de diferite tipuri.

Astăzi, Pronat are circa 70 de furnizori direcţi din Comunitatea Europeană.

„Am început în anul 2008, iar pe vremea aceea conceptul de bio nu era foarte clar. Am pornit într-un apartament, apoi ne-am uitat progresiv în spaţii mai mari şi am crescut odată cu piaţa. Astăzi, avem în portofoliu în jur de 3.000 de articole, dintre care 450 sunt puse pe piaţă sub eticheta Pronat.“

Pe lângă distribuţie, Pronat are şi activitate de procesare şi ambalare de produse sub brandul propriu, Pronat. În acest sens, cei doi antreprenori – Emanuel Popa şi soţia lui, Codruţa Popa – au cumpărat mai multe utilaje de măcinare, producţie de fulgi, cântărire, dozare şi ambalare.

„Acoperim un spectru foarte larg, avem produse din sortimentul uscat, ciocolată, făinuri, cereale, paste, conserve, creme tartinabile, ceaiuri, cafea. Avem o moară cu care transformăm bobul în făină integrală şi mai avem o moară de condimente. Cu ajutorul lor, facem şi producţie de mixuri.“

Pronat are aproximativ 500 de parteneri activi, dintre care circa 400 sunt retaileri, cu nume precum Kaufland, Auchan, Mega Image, Bebetei, Farmacia Tei.

„Ca cifră de afaceri, la finalul acestui an vom fi cu circa două milioane de lei peste anul trecut, aşa că ajungem la 18,5 milioane de lei.“

Anul acesta, Pronat a achiziţionat o parte din acţiunile companiei care produce apa D’Ora, apă naturală alcalină, iar interesul pentru acest produs, spune Emanuel Popa, este în creştere.

„Avem cerere de distribuţie şi în Germania, Anglia, Italia. Avem discuţii şi cu ţări din zona arabă.“

Un alt proiect din 2022 al companiei este bistroul La Bio, deschis chiar în incinta parcului industrial de lângă Timişoara, unde angajaţii pot lua masa. Pentru deschiderea acestuia, compania a investit într-o cameră frigorifică şi două autoutilitare cu temperatură controlată, ţintind să ducă şi în HoReCa produsele pe care le prepară în bucătăria bistroului.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial