ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului, un proiect ZF & Element Industrial. Marian Pîrvu, Wetterbest: Când o să demarăm o extindere a capacităţilor de producţie şi depozitare, ne gândim să accesăm din nou schema de ajutor de stat

18.08.2022, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Compania a mai accesat un ajutor de stat şi în 2019, când a demarat construcţia fabricii noi de la Băicoi, Prahova.

Producătorul de acoperişuri Wetterbest din Băicoi, parte din grupul irlandez Kingspan, ia în calcul accesarea unui nou ajutor de stat pentru dezvoltarea producţiei şi a logisticii din România.

„Când o să demarăm o extindere, în funcţie de ce oferte vor fi atunci, ne gândim să accesăm din nou schema de ajutor de stat. Este o metodă de finanţare pe care am accesat-o foarte uşor şi care a funcţionat foarte bine pentru noi“, a spus Marian Pîrvu, CEO al Wetterbest, la emisiunea online ZF Logistica Businessului.

Compania are două depozite care însumează 6.300 de metri pătraţi în cadrul fabricii pe care a construit-o în Băicoi, astfel încât procesele de producţie, depozitare şi livrare sunt integrate. Fabrica inaugurată în 2020, la începutul pandemiei, este singura unitate de producţie Wetterbest şi a implicat o investiţie de zece milioane de euro, din care nouă milioane de lei (circa două mil. euro) au reprezentat ajutor de stat. La Băicoi lucrează pentru Wetterbest 320 de angajaţi.

„Suntem în creştere continuă. În 2021 şi în 2022 am investit peste patru milioane de euro, din care două milioane de euro în activităţi logistice, în eficientizarea proceselor - am cumpărat rafturi speciale, motostivuitoare, am implementat un warehouse management system.“

„Deocamdată facem faţă la cerinţele clienţilor, dar când volumele vor creşte ne gândim să ne extindem şi suprafaţa. În planul nostru pentru un interval de trei-cinci ani, avem în plan să creştem capacităţile de producţie şi de depozitare, tot la Băicoi.“

După aproape doi ani de creştere continuă la materialul de bază pentru activitatea Wetterbest, oţelul, preţul a trecut printr-o perioadă de stabilizare, iar acum a început să scadă uşor, spune Marian Pîrvu.

„Deocamdată, noi nu simţim această scădere, dar cred că vom simţi peste trei-şase luni, pentru că noi folosim un oţel procesat superior. Momentan, scăderea se vede la nivelul oţelului-beton.“

Finalizarea tranzacţiei prin care irlandezii de la Kingspan au preluat Wetterbest a avut loc în 2021, când grupul a preluat compania de la grupul local TeraPlast, controlat de Dorel Goia. Kingspan are, la nivel global, peste 200 de fabrici.

„Experienţa în domeniu este mult mai mare pentru un grup internaţional, iar acesta este un avantaj. Acum încercăm să găsim soluţii de eficientizare pentru a livra produsele în maximum 24 de ore.“

Marian Pîrvu spune despre începutul lui 2022 că a fost chiar mai bun decât în 2021, însă odată cu războiul din Ucraina cererea s-a mai estompat.

„În momentul acesta, cererea este mai mică decât era anul trecut. Preferinţele clienţilor nu s-au schimbat însă foarte mult. Piaţa noastră este ´dirijatăª de renovări, de acolo vin peste 60-70% din cerere. Restul reprezintă lucrări noi. În ultima perioadă, se observă o reducere a cererii pentru renovări.“

Wetterbest a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de 422 de milioane de lei, în creştere cu 39% faţă de anul precedent. Profitul companiei a crescut de peste trei ori, de la 16 milioane de lei în 2020 la 52 de milioane de lei anul trecut.

„În acest an, principalele proiecte investiţionale sunt punerea în funcţiune a cinci linii noi de producţie, implementarea unui nou sistem informatic ERP şi continuare investiţiilor în programul ´Dedicaţi Planeteiª, cu o nouă centrală solară, care contribuie la protejarea mediului înconjurător prin reducerea emisiilor de CO2 cu peste 200 tone pe an“, spuneau recent reprezentanţii Wetterbest într-un răspuns în vederea realizării anuarului ZF Cei mai mari jucători din economie „ ediţia 2022.

Piaţa locală de învelitori pentru clădiri, pe care activează Wetterbest, a ajuns în 2021, potrivit estimărilor de la jucătorii din piaţă, să valoreze 315 milioane de euro. Spre comparaţie, în 2009, piaţa valora 125,9 milioane de euro.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial