Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Alex Moraru a renunţat la cariera din vânzări pentru o fermă de găini ouătoare şi a ajuns cu brandul Băiatul cu Ouă la 700 de clienţi unici

04.04.2024, 00:05 Autor: Mădălina Dediu Panaete

♦ Iniţial, antreprenorul a început cu o fermă mai mică, însă odată cu atragerea a doi parteneri în business a mutat activitatea lângă Vălenii de Munte într-o fermă mai mare ♦ Alex Moraru este şi cel care se ocupă de livrările produselor Băiatul cu Ouă la domiciliu în Bucureşti, Ploieşti şi localităţile limitrofe.

Pentru Alex Moraru ideea de a investi în domeniul creşterii păsărilor pentru ouă a venit după pandemie, într-un moment în care a decis să renunţe la jobul de vânzări din industria bunurilor de larg consum. Nu a moştenit de la părinţi înclinaţia spre agricultură şi nici nu avea cunoştinţe în domeniu, ci doar despre cum se vând produsele alimentare, dar cu toate acestea şi-a luat inima în dinţi şi a investit într-o hală mică într-o localitate de lângă Ploieşti, adăpost pe care l-a populat în februarie 2022 cu 300 de păsări. Aşa a început practic povestea brandului Băiatul cu Ouă, care astăzi a ajuns la 700 de clienţi şi care vrea să atingă pragul de 1.000 de oameni către care livrează săptămânal până la finalul anului. Oul, produsul care nu lipsea din frigiderul familiei Moraru, a devenit astfel o idee de business care livrează astăzi în Bucureşti, Ploieşti şi localităţile din jur.

„În România se consumă undeva la 3 miliarde de ouă pe an, iar o treime din această cantitate este din import, deci era clar că este loc pe piaţă şi cred că nu eram singurii care căutau un produs calitativ. Eu aş spune că este o nişă dar această nişă devine o normalitate pentru că consumatorul a înţeles că trebuie să ne hrănim cu alimente cât mai cât mai bune şi produse într-un mediu cât mai natural“, a povestit Alex Moraru în cadrul emisiunii Afaceri de la Zero. A început activitatea fără să aibă o bază de clienţi şi brandul Băiatul cu Ouă a luat naştere tocmai pentru a atrage atenţia asupra produsului.

A început să livreze în aprilie 2022 chiar înainte de perioada Paştelui, ceea ce a ajutat businessul să îşi creeze o primă bază de clienţi. A început să livreze mai întâi în Bucureşti şi ajutat de un prieten prezent într-o comunitate de oameni care mănâncă sănătos, a început să crească şi să câştige tot mai mulţi clienţi ceea ce a adus cu sine şi nevoia de extindere. Doi prieteni, Bogdan Predescu şi Dragoş Popa, s-au alăturat businessului şi împreună au investit într-o nouă hală, într-o altă locaţie, aproape de Vălenii de Munte.

„Ne-am împărţit atribuţiunile. Eu am rămas cu partea de promovare şi de vânzare, iar colegii mei cu partea de producţie şi cele necesare pentru bunul mers al activităţii“, a punctat Alex Morar, asociat în Avimor Alpa Company.

„Investiţia iniţială acum 2 ani a fost de aproximativ 15.000 euro. Am încercat cumva în tot acest timp să recuperez investiţia astfel încât să pot trece la pasul în următor, iar acum investiţia s-a ridicat undeva la 55.000 euro, cu un suport major din partea colegilor mei  pentru că nu am mai dat banii pe teren pentru că astfel se ducea spre 100.000 euro investiţia. Da, este o investiţie mare pentru un start-up, mai ales că este suportat din fonduri proprii“, a mai spus Alex Moraru, care speră ca pe viitor să acceseze şi fonduri europene pentru dezvoltare. 

Antreprenorul recunoaşte că brandul a deschis uşile, dar comunitatea  creată în jurul acestuia înseamnă totul. În prezent, Băiatul cu Ouă are circa 700 de clienţi unici şi antreprenorii din spate îşi doresc să crească în continuare mai ales că noua fermă este populată cu 1.000 de găini.

„Pe termen scurt ne dorim să atingem pragul de 1.000 de clienţi unici. Cred că până la sfârşitul acestui an vom reuşi, iar pe termen mediu şi lung ne dorim să aducem şi alte produse în portofoliu. Este destul de greu să susţii un singur produs, un astfel de business, mai ales că noi facem şi distribuţie“. Pentru a avea mai multe produse în portofoliu, Alex Moraru spune că îşi doreşte să creeze o cooperativă în zona Prahova astfel încât businessul pe care l-a fondat să aibă mai mulţi clienţi, dar şi fermierii mici să îşi găsească piaţă de desfacere.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania