Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Anamaria Constantinescu, cofondatoarea Anmar Decor: „Vârsta nu reprezintă un impediment, chiar dacă la început aşa simţeam. Când eşti tânăr, ai timp să greşeşti de mai multe ori“

19.06.2023, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

Anmar Decor pornea în 2020 cu o nouă viziune îndreptată spre online şi spre servicii pentru clienţi De la 2.700 euro cifră de afaceri cât avea compania în 2019, cei doi fraţi care au preluat businessul au ajuns la 350.000 euro afaceri în 2022.

Anamaria şi Marian Constantinescu au readus la viaţă businessul de perdele şi draperii creat de mama lor în urmă cu mai bine de 30 de ani şi au venit cu un nou brand – Anmar Decor, dar şi cu o apropiere mai mare de clienţi, servicii personalizate, analiză a trendurilor din piaţă pentru a se adapta cererii. Planurile pentru business urmăresc deschiderea de magazine în mai multe oraşe din România, dar şi din străinătate. „Folosesc foarte des platforma Instagram şi m-am gândit că poate să reprezinte o rampă de lansare şi pentru businessul mamei mele. Am făcut research să-mi dau seama ce trebuie schimbat la businessul ei şi ce au făcut alte firme din străinătate, ce fac competitorii noştri şi m-am gândit că ar trebui să pornesc businessul în online. A fost o creştere organică, lumea a simţit pasiunea pusă în acest business de familie şi a crescut aşa cum îmi doream eu în 2020”, a povestit Anamaria Constantinescu. Ea este absolventă a Facultăţii de Drept, iar când a preluat businessul era încă studentă. Deşi reticentă să intre în antreprenoriat la început, tânăra a vrut să o ajute pe mama sa, iar alături de frattele ei, Marian, care se ocupă de partea tehnică şi de legătura cu clienţii, au pus la punct strategia de creştere. „Am adus servicii premium şi foarte apropiate de clienţi, ne doream să discutăm cu clientul, să înţelegem foarte bine nevoile acestuia ca la final să-i vedem acea fericire şi împlinire că are fix ce îşi doreşte”, a mai spus antreprenoarea. Anmar Decor are şi două showroomuri în Bucureşti, unde clienţii pot veni să vadă draperiile şi perdelele.

Materialele sunt aduse din Italia şi din Turcia, ţări renumite pentru ţesături. Preţurile pot fi de la 1.500 de lei pentru un geam cu o lungime de doi metri, dar pot ajunge şi la 20.000 de lei, în funcţie de ţesătură şi modul de deschidere, dacă este electric, de exemplu, acţionat prin comandă vocală.

„Sunt clienţii care ne calcă pragul showroom şi cumva le este puţin mai uşor pentru că văd acolo absolut toate produsele pe care le avem şi noi îi consiliem, ei ne arată poze, noi îi ajutăm să aleagă cea mai bună variantă pentru ei. Mai există varianta în care clienţii sunt din afara Bucureştiului sau din afara ţării şi atunci comunicăm cu ei prin intermediul online. Mai avem şi clienţii care ne cheamă la ei acasă”, a explicat Anamaria Constantinescu.

Clienţii sunt de la persoane fizice, la companii din HoReCa, de exemplu, restaurante, cluburi de lux, hoteluri, dar şi clădiri de birouri.

„Clienţii vor modele simple, nu mai vor perdele şi draperii încărcate, iar modelul să fie asortat cu mobile, cu tapetul. Am observat că oamenii îşi doresc ca materialele să conţină fire naturale, vor mai multă natură la ei în casă, este cerere la perdea de mătase”, a mai explicat antreprenoarea.

Ea a adăugat că a primit comenzi şi din afara ţării, ceea ce a făcut-o să îşi dorească să deschidă magazine şi în străinătate. Ţintel ear fi Dubai, dar şi piaţa din Europa, Anglia.

„Am fost reticentă, n-am fost deloc de acord să cochetez cu această idee de a fi antreprenor pentru că voiam să devin procuror şi atunci era total opusul antreprenoriatului. Ulterior, am văzut cât de frumos este să fii antreprenor, că relaţionez foarte mult cu oamenii, că odată cu businessul evoluezi şi tu şi cumva nu mai pot despărţi acum de această meserie, îmi place foarte mult şi nu mă gândesc decât cum să duc această poveste cât de departe pot eu”, a mai spus Anamaria Constantinescu.

Mai mult, ea spune că businessul în familie este varianta ideală pentru că are încredere că persoanele care îi sunt alături au aceeaşi implicare şi cred în ideea de la care a pornit afacerea.

„Cea mai importantă lecţie de până acum este că nimic nu este imposibil atunci când îţi propui şi depui suficient de multă muncă pentru a ajunge la acel ţel. Vârsta nu reprezintă un impediment, chiar dacă la început aşa simţeam, dar lumea mă percepea ca pe o fată muncitoare, nu ca pe o fată tânără şi atât. Când eşti tânăr, ai timp să greşeşti de mai multe ori”, a concluzionat Anamaria Constantinescu.

Fraţii Anamaria şi Marian Constantinescu au reconstruit businessul de perdele şi draperii al familiei şi au ajuns la 350.000 de euro vânzări.

 


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania