Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Bianca Constantin confecţionează brăţări de inspiraţie nautică într-un atelier din Piatra-Neamţ şi aşteaptă vânzări de 100.000 de euro pentru 2019

18.11.2019, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Anul trecut, al cincilea de existenţă a brandului, Old Skipper a generat vânzări de 62.000 de euro, iar marja de profit a fost de 28%.

Bianca Constantin, absolventă de Drept, a lucrat în mai multe companii înainte de a lua decizia de a porni un business pe cont propriu. S-a orientat către o afacere în industria modei, domeniu cu care intrase deja în contact, după ce a fost reprezentanta României la competiţia Miss Universe în anul 2009.

Patru ani mai târziu, a creat brandul de brăţări de inspiraţie nautică Old Skipper, acce­sorii pe care le produce în Piatra-Neamţ, de unde este originară.

„Îmi amintesc că am găsit, într-o cutie de bijuterii o brăţară handmade adusă din străi­nă­tate, care mi-a amintit de o perioa­dă frumoa­să din via­ţa mea. Aşa mi-a ve­nit ide­ea de a crea în Ro­mâ­nia bră­ţări hand­made, care, fiind purt­ate de alte per­soa­ne, să le aducă aminte de momente speciale în viaţa lor“, povesteşte Bianca Con­stantin.

Nu a avut nevoie de inves­tiţii mari la început, dedicându-şi însă mult timp pentru a pune pe picioare businessul. În primii doi ani, a învăţat să-şi selecteze materialele, a perfec­ţionat crearea brăţărilor şi a intrat în contact cu clienţii. Anul trecut, al cincilea de existenţă a brandului, Old Skipper a generat vânzări de 62.000 de euro, iar marja de profit a fost de 28%.

„Pentru 2019 estimăm că ne apropiem de o cifră de afaceri de 100.000 de euro. Suntem o echipă de şapte persoane şi folosim forţă de muncă autoh­to­nă. Producem 2.000 de brăţări pe lună, care sunt disponibile la vânzare pe site-ul nostru, în alte ma­gazine online (Amazon, eMag, bespecial.ro, hobbymall.ro), dar şi în câteva spaţii fizice, precum reţeaua de cafenele OKfea şi în zona de duty free a aeroportului internaţional Henri Coandă din Bucureşti.“

Atelierul din Piatra-Neamţ este gestionat în­de­aproa­pe de familia Biancăi Constantin, iar ea merge acolo de două ori pe lună, pentru a crea noi modele, care intră ulte­rior în pro­cesul de pro­ducţie. După frânghia nautică, Bianca Constantin a început să fo­lo­sească şi pielea ca mate­rial de bază pentru brăţările Old Skipper.

„În prezent, ne creştem expu­nerea atât pe piaţa au­tohto­nă, cât şi pe pieţe din străi­nătate, precum Australia şi ţările din Uniunea Europeană. O zonă de dezvoltare a afacerii este spre brăţări şi accesorii perso­nalizate pentru domeniul corporate. Dorim să ne creştem constant cifra de afaceri cu 20% în fiecare an.“

Brandul a ajuns până acum atât în mai multe ţări europene, cât şi în Australia şi Statele Unite, brăţările fiind comandate prin intermediul internetului. O brăţară din frânghie nautică porneşte de la 49 de lei, iar o brăţară din piele de la 99 de lei.

„Frânghia nautică este un material textil rezistent, care nu se deteriorează, de aceea am ales să confecţionez brăţările folosind această materie primă. Frânghia şi celelalte elemente care intră în componenţa unei brăţări sunt aduse din ţări europene“, spune Bianca Constantin.

Deoarece perioada sărbătorilor de iarnă este aproape, comenzile de brăţări Old Skipper sunt în creştere, acestea fiind cumpărate de multe ori pentru a fi ulterior folosite drept cadou.

„Ne adresăm tuturor celor care iubesc accesoriile fashion, nu doar pasionaţilor de nautică“.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania