Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cum au crescut? Sunday Bites, un brand de unt de arahide, şi-a făcut loc pe rafturile din aproape toate băcăniile din România. Următorul pas este extinderea în Bulgaria

09.05.2023, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Dincolo de băcănii şi cafenele, Sunday Bites are parteneri şi în domeniul HoReCa, unde cel mai cumpărat produs este crema de fistic „Cei de la Pain Plaisir o folosesc în New York Rolls, iar cei de la Sweetology - în cheesecake şi în îngheţată“, spune Anca Fîrtat.

Anca Fîrtat şi Alex Stoianovici, doi antreprenori care au pus bazele unei fabrici de unt de arahide în 2019, şi-au extins puternic prezenţa în băcănii, brutării şi cafenele în ultimii ani, iar acum lucrează la un nou plan: expansiunea peste hotare. Sunday Bites, brandul care stă pe borcanele lor de unt de arahide, de migdale, de caju sau de fistic, este una dintre poveştile spuse la Afaceri de la zero în anul 2020.

„Acum trei ani, proiectul Sunday Bites era în stadiu incipient, iar fabrica se afla la Râmnicu Vâlcea. Între timp am mutat fabrica la Braşov, unde avem 170 de metri pătraţi, mai mult faţă de cei 50 de metri pătraţi pe care îi aveam înainte“, a spus Alex Stoianovici la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Businessul s-a extins organic, prin abordarea constantă de parteneri noi, astfel că brandul este acum prezent în numeroase locuri fizice, dar şi pe platforme precum Freshful. Unul dintre planurile celor doi antreprenori încă de la început a fost pătrunderea în marile reţele de hipermarketuri, iar acum realizarea lui este mult mai aproape.

„Sperăm ca cel târziu anul viitor să se întâmple, mai ales că acum putem produce 1.000 de borcane pe zi şi cam 20.000 de borcane pe lună, o creştere mare faţă de acum trei ani“, a spus Anca Fîrtat.

Dincolo de băcănii şi cafenele, Sunday Bites are parteneri şi în domeniul HoReCa, unde cel mai cumpărat produs este crema de fistic.

„Cei de la Pain Plaisir o folosesc în New York Rolls, iar cei de la Sweetology, în cheesecake şi în îngheţată“, spune Anca.

Expansiunea Sunday Bites a venit în contextul în care şi peisajul local de băcănii s-a îmbogăţit mult în ultimii ani, iar clienţii lor pun mai mult accent pe produsele autohtone.

„Cea mai aglomerată perioadă pentru această afacere rămâne sezonul rece, din septembrie până în mai, cu un vârf în luna decembrie. Borcanul de unt de arahide Sunday Bites de 360 de grame costă astăzi tot 25 de lei, ca acum trei ani. Anca Fîrtat şi Alex Stoianovici spun că au păstrat preţurile şi că speră să nu vină curând momentul în care să trebuiască să le modifice.

„Vrem să ne extindem echipa. Acum avem doi colegi angajaţi şi se simte diferenţa. Ne dorim de asemenea să extindem gama de produse. Suntem în teste cu producţia de granola şi vom lansa curând pasta de susan alb şi susan negru.“

Un plan nou pe lista fondatorilor Sunday Bites este extinderea pe piaţa din Bulgaria, pe care o văd ca fiind interesantă pentru gama lor de produse.

„Nu am discutat încă, deocamdată suntem la stadiul de studiere a legislaţiei, dar tatonăm această idee“, a spus Alex Stoianovici.

În momentul lansării afacerii, în 2019, Anca avea deja un business care vindea bagels, covrigi umpluţi cu diverse compoziţii, şi făcea chiar ea unt de arahide. De la producţia artizanală a ales să facă pasul către cea industrială, aşa că, împreună cu Alex, a transformat un spaţiu din Râmnicu Vâlcea, oraşul natal al Ancăi, în unitate de producţie, pentru ca apoi să mute fabrica în oraşul natal al lui Alex, Braşov.

Prima comandă serioasă a venit de la FruFru, care a solicitat 400 de borcane de unt de arahide. Acesta a fost, de altfel, imboldul pentru a porni producţia. În primul an de funcţionare, investiţiile lor au ajuns la 10.000 de euro.

Borcanul de unt de arahide Sunday Bites de 360 de grame costă astăzi tot 25 de lei, ca acum trei ani.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania