Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Delia Teacă a trecut de la bijuteriile cu flori la cele cu bob de cafea şi vizează comunităţile tot mai mari de cafegii. „Urmează o colecţie care va include perle“

22.11.2023, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Ca varietate de produse, BeanBling înseamnă coliere, cercei, inele, brăţări, broşe şi sunt planuri pentru articole exclusiv bărbăteşti, precum pinuri în cromatică dedicată şi butoni.

O dorinţă de a evada din mediul tehnic în care îşi desfăşura activitatea şi o nevoie de a-şi satisface aplecarea către creaţie şi culoare au împins-o pe Delia Teacă, în urmă cu şapte ani, către confecţionarea de bijuterii având ca element central florile. După câţiva ani petrecuţi cu această îndeletnicire, a trecut la o nouă tehnică şi o nouă gamă de produse, cea a accesoriilor cu boabe de cafea, un proiect căruia i-a dat numele de BeanBling şi pe care se concentrează în prezent.

„Am început fără niciun fel de tutorial, învăţând pe cont propriu. De mică m-am refugiat în creaţie. În 2017, am făcut prima comandă de materiale în valoare de 2.000 de lei şi de acolo a început totul. Am început să le arăt prietenilor ce făceam, iar ei au apreciat şi au cumpărat. A trebuit la un moment dat să-mi schimb locul jobului pentru a avea mai mult timp şi aşa am ajuns la Constanţa. Am început să particip la târguri şi am căpătat încredere. Am decis că vreau ca asta să facă parte din viaţa mea de acum încolo”, a povestit Delia Teacă la emisiunea online ZF Afaceri de la Zero.

În 2016, îşi aminteşe ea, bijuteriile cu răşină şi alte elemente nu erau foarte populare, aşa cum sunt astăzi, când plaja este aproape infinită.

„În 2017 am început să fac totul legal, să transform practic ideea în business. A fost un magazin din Bacău care a spus că vrea să listeze produsele mele, dar aveam nevoie de forme legale şi aşa am înfiinţat firma. Acel proiect se numea Nature Art.”

În aprilie 2023, Delia Teacă a avut un al doilea start, când şi-a dat seama că nu mai are multă inspiraţie pe partea de flori şi a trecut către cafea. Bijuteria cu bob de cafea îi permite să descopere tehnici noi, fiind ceva diferit. Clienţii sunt iubitorii de cafea şi prietenii iubitorilor de cafea, care aleg accesoriile pentru a le oferi cadou.

Preţurile pornesc de la 30 de lei pentru un pin şi se opresc la 140 de lei pentru bijuteriile de autor.


„Lucrez acasă, într-o cameră dedicată, la mansardă. Cred că rezultatele financiare relevante se vor vedea după perioada mărţişoarelor. Preţurile pornesc de la 30 de lei pentru un pin şi se opresc la 140 de lei, pentru bijuteriile de autor. Urmează o colecţie care va include perle.”

Ca varietate de produse, BeanBling înseamnă coliere, cercei, inele, brăţări, broşe şi sunt planuri pentru articole exclusiv bărbăteşti, precum pinuri în cromatică dedicată şi butoni.

Bean Bling se găseşte în câteva cafenele din Bucureşti – Orygyns, Caf’tory, dar şi în Braşov, precum şi în magazinele dedicate creatorilor români. Zona de cafenele este însă un focus pentru Delia. Produsele se găsesc şi online.

„Următorul eveniment pe care îl vizez, la care îmi doresc să particip, este Slow Coffee Festival de anul viitor. Am participat şi anul acesta şi am cunoscut mulţi oameni din lumea cafelei.”

Din experienţa de până acum, Delia spune că a învăţat că este mai bine să apelezi la specialişti atunci când vrei să faci ceva la care nu te pricepi.

„Mi-ar plăcea să primesc ajutor pentru orice alte lucruri de care am nevoie, iar eu să rămân concentrată pe partea de creaţie. Am învăţat până acum că pot fi şi tâmplar, şi fotograf, pictor sau inginer, când vine vorba să-mi soluţionez multiplele provocări ce apar constant în arta bijuteriei.”

Delia Teacă a studiat exclusiv domenii tehnice – matematică-informatică, matematică-fizică, apoi aviaţie/ meteorologie, iar meşteşugul bijuteriilor s-a strecurat timid în viaţa ei. Pasiunea ei pentru bijuterie şi dinamica îmbinării elementelor, alături de multă culoare a fost factorul declanşator pentru ceea ce face astăzi.

„Comunitatea consumatorilor de cafea este pe placul meu şi mi-am dorit mult să fac parte din această lume a aromelor, a discuţiilor relaxate, creative, terapeutice chiar. Dar cum nu mă pricep să le fac o cafea bună, pot în schimb să le servesc o bijuterie la care, poate, nici nu s-au gândit. Ca un element de identificare într-o societate secretă a băutorilor de cafea.”


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania