Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Gabriela Oltean vrea să ajungă cu dulciurile raw vegane Delicious Raw din Braşov în restaurante din toată ţara

05.12.2023, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

„Vrem să devenim opţiunea numărul unu în materie de dulciuri raw vegane din ţară.“

Gabriela Oltean a început să facă dulciuri raw vegane în urmă cu circa zece ani atunci când cineva de familie a avut nevoie să treacă la o astfel de alimentaţie. A început să studieze şi să găsească alternative la alimentaţia convenţională şi îndrumată de Ligia Pop, un nume cunoscut în domeniul produselor raw vegane, a studiat în SUA pentru a-şi crea o bază de cunoştinţe în tot ceea ce înseamnă mâncarea şi dulciurile raw vegane. Aşa a început povestea Delicious Raw, o cofetărie raw vegană situată în centrul Braşovului. 

„Cum s-a schimbat Delicious Raw în aceşti zece ani? S-a schimbat foarte mult. În primul rând, după întoarcerea din America şi după tot idealismul ăla care mă caracteriza, atunci când m-am întors mi-am dat seama că lucrurile nu sunt chiar aşa de simple şi că trăim într-o ţară destul de conservatoare. Acum s-au mai schimbat lucrurile, dar atunci oamenii erau destul de reticenţi la schimbări şi mai ales la schimbări fundamentale. Şi atunci am luat lucrurile puţin mai uşor, am început să aduc şi meniuri vegane, nu doar raw vegane”, a povestit Gabriela Oltean despre una dintre cele mai importante lecţii învăţate ca antreprenor.

O perioadă oamenii au comandat din curiozitate, antreprenoarea voia să îi convingă de beneficiile acestui tip de alimentaţie, iar apoi a urmat o nouă lecţie, aceea că mâncarea trebuie să fie, pe lângă sănătoasă, pe gustul oamenilor.  „Atunci a început munca, munca în a face în aşa fel mâncarea încât să rezoneze cu convingerile lor, credinţele lor, gusturile din copilărie ş.a.m.d. Şi asta am încercat să fac permanent.“

„O fac şi acum constant, facem deserturi pe le-am creat inclusiv pe baza gusturilor din copilărie, gusturi pe care am încercat să le traduc în deserturi sănătoase şi lucrul ăcesta se vede, se simte.  Oamenii sunt extrem de încântaţi, vin cu o deosebită plăcere şi încearcă produsele”, a mai spus Gabriela Oltean care adaugă că oamenii încearcă deserturile acum cu mai multă plăcere pentru că ştiu că nu mai sunt schimbări atât de radicale faţă de ceea ce simţeau ca şi gust înainte.

În cadrul Delicious Raw, Gabriela Oltean a făcut mai întâi dulciuri şi mâncare, apoi doar dulciuri, în pandemie a reluat livrările de mâncare, iar acum se concentrează pe dulciuri. Deserturile cu multă ciocolată, ciocolată şi caramel, ciocolată şi fructe de pădure, trufele de ciocolată şi torturile sunt produsele apreciate de clienţii Delicious Raw. Tot pe dulciurile care au consacrat-o mizează şi în viitor Gabriela Oltean.

„Încercăm să diversificăm gama de produse pentru zona HoReCa adică prăjituri de tip monoporţie, care pot fi servite ca şi alternativă în restaurante pentru persoanele care doresc acest tip de desert sau au anumite intoleranţe la lactoză, la zahăr etc. Noi nu folosim niciun fel de zahăr, toate produsele sunt îndulcite cu îndulcitor naturali”. Mai departe, dorinţa Gabrielei Oltean este să păstreze laboratorul în Braşov şi să încheie colaborări cu restaurantele pentru a le livra deserturi, acest lucru fiind o opţiune şi pentru că în general deserturile raw vegane se congelează şi au nevoie de circa o oră la temperatura camerei înainte de a fi consumate.

„În următorii ani eu chiar aş vrea să dublez vânzările. La momentul ăsta suntem la 100.000 de ani de euro (vânzări n-red.) şi aş vrea să le dublez şi să devenim opţiunea numărul unu în materie de dulciuri raw vegane din ţară”.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania