Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Ionela şi Bogdan Ştefan din Bucureşti au deschis, în mijlocul pandemiei, magazinul online de cadouri FunFox, care a ajuns la vânzări de 100.000 de lei după doar un an de funcţionare

03.11.2021, 00:06 Autor: Alexandra Matei

♦ „Ne-am propus ca în 2021 să ne dublăm cifra de afaceri“.

Ionela şi Bogdan Ştefan au pus în practică o idee pe care o aveau de mult timp, aceea de a renunţa la a mai fi angajaţi şi de a începe propriul business.

Astfel, chiar în mijlocul pandemiei de COVID-19, cei doi au deschis magazinul online de cadouri FunFox, un business care aduce într-un singur loc o varietate de idei de cadouri pentru cei dragi şi care a ajuns la vânzări de circa 100.000 de lei după doar un an de funcţionare.

„FunFox a fost o idee mai veche de-a noastră, a încolţit acum câţiva ani, iar pandemia ne-a oferit timpul necesar să ne ocupăm de ea şi să o punem în practică. În iunie 2020, am reuşit să lansăm magazinul online, în mijlocul pandemiei. Ca mulţi alţii, ne lovim de întrebarea ce cadou să mai cumpărăm. De la an la an, este mai greu să găseşti ceva cu care să nu te repeţi. Astfel, noi am vrut să aducem pe piaţă un loc unde oamenii să poată reveni şi să găsească lucruri interesante de fiecare dată. Am început prin a investi în site-ul efectiv al magazinului, iar ulterior, în crearea stocului iniţial de produse. Veniturile din primele luni au fost reinvestite în magazin. Totul a fost treptat. După doar un an de funcţionare, vânzările s-au ridicat la aproximativ 100.000 de lei. Ne-am propus ca în 2021 să ne dublăm cifra de afaceri pe care am avut-o anul trecut“, au spus cei doi antreprenori.

La FunFox se găsesc produse din diverse categorii, care pot fi făcute cadou celor dragi, cum ar fi jucării pentru copii, produse de aromoterapie sau accesorii elegante pentru băuturi. Produsele vin atât de la producători locali, cât şi de la furnizori din Europa şi din afara ei şi ajung, în cele din urmă, la client prin curier rapid. 

În prezent, magazinul online funcţionează doar pe teritoriul României, însă cei doi fondatori îşi propun să se extindă şi pe piaţa internaţională, întrucât au avut cereri de livrare a produselor şi în afara ţării.

Cele mai vândute produse sunt, după spusele lui Bogdan Ştefan, accesoriile pentru petreceri, iar luna cea mai bună din perspectiva vânzărilor a fost luna decembrie.

„Luna decembrie a anului trecut a fost cea mai bună lună, întrucât este şi luna cadourilor. Am avut circa 450 de comenzi“, a adăugat el.

Antreprenorii spun că nu vor să rămână doar în zona de online cu businessul lor, ci vor să deschidă şi o locaţie fizică în Bucureşti. Ei cred că un magazin stradal ar fi locul potrivit pentru afacerea lor.

Totodată, adaugă Ionela Ştefan, două obiective importante sunt colaborările cu producători locali şi extinderea gamei de produse, în special pe partea de cadouri pentru copii, unde vor să introducă mai multe jucării şi gadget-uri.

În 5 ani de zile, cei doi fondatori îşi propun să aibă deja magazinul fizic deschis în Bucureşti, să devină o prezenţă notabilă pe piaţa din România şi să se extindă pe piaţa internaţională.

Decizia de a intra în antreprenoriat, povestesc Ionela şi Bogdan Ştefan, a venit după mai bine de 10 ani în care cei doi au fost angajaţi – Ionela a profesat ca avocat, iar Bogdan a lucrat într-o corporaţie.

Deşi drumul lor în acest domeniu este încă la început, piedicile nu au lipsit. Câteva dintre obstacolele mai mari pe care le-au avut de depăşit au fost Brexit-ul, criza containerelor şi scumpirea materiilor prime.

„Brexit-ul ne-a afectat direct activitatea şi lanţul de aprovizionare, deoarece şi furnizorii noştri au avut dificultăţi. Criza containerelor ne-a afectat indirect, întrucât furnizorii noştri din Europa au avut o perioadă mai dificilă în a se aproviziona şi produsele au ajuns mai greu în magazinul nostru. Costul produselor a fost afectat direct de această criză. De asemenea, scumpirea materiilor prime va afecta preţul final al produselor“, a explicat Bogdan Ştefan.

Cu toate acestea, ei merg înainte pe drumul pe care au pornit şi sunt de părere că orice antreprenor aflat la început de drum, pentru a avea succes, trebuie să-şi pună în practică ideile, să persevereze şi să nu renunţe de la primul obstacol. Alexandra Matei

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania