Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Loredana şi Evelina Pipie, două surori pasionate de pictură, au creat Mooz Artelier, un proiect prin care susţin ateliere de creaţie pentru copii şi pictează pe obiecte vestimentare

24.10.2023, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Portofoliul de produse cuprinde diferite obiecte vestimentare, cum ar fi tricouri sau geci, iar preţurile sunt cuprinse între 95 de lei şi 700 de lei Atelierele de creaţie pentru copii se desfăşoară la diverse evenimente, cum ar fi petreceri, iar preţul unui atelier este cuprins între 50 de lei şi 90 de lei.

Loredana şi Evelina Pipie, două surori care împărtăşesc pasiunea pentru pictură, au pus bazele proiectului Mooz Artelier în urmă cu câteva luni, prin care susţin ateliere de creaţie pentru copii şi pictează pe obiecte vestimentare.

„Înainte de a intra în antreprenoriat lucram în IT şi lucrez şi acum în corporaţie. M-am implicat în acest proiect doar pentru a o susţine pe sora mea în pasiunea ei pentru pictat. Pe parcurs, mi-am dat seama că asta aş vrea să fac şi eu. Sora mea picta tricouri pentru prieteni, iar la un moment dat nu a putut picta un tricou pentru că nu era în Bucureşti şi, fiind aniversarea unui prieten, am fost nevoită să îl pictez eu. În momentul în care l-am finalizat, satisfacţia a fost atât de mare încât mi-am dat seama că trebuie să fac şi eu asta. Atunci s-a redeschis uşiţa creativităţii pe care am închis-o atunci când am intrat în IT”, a povestit Loredana Pipie.

Preţurile variază între 95 de lei şi 250 de lei la tricouri, respectiv între 300 de lei şi 700 de lei în cazul gecilor.

 

Primul tricou pictat de ea a fost, astfel, punctul de plecare către un proiect antreprenorial mai amplu în zona de creaţie. Investiţia, mai spune antreprenoarea, s-a făcut cu paşi mici, pe parcurs şi a ajuns la circa 2.000 de euro, bani care au fost necesari pentru achiziţia de ustensile şi culori.

Loredana Pipie, deşi a pornit Mooz Artelier alături de sora sa, gestionează momentan singură activitatea businessului, urmând ca în viitor Evelina Pipie să revină în afacere ca partener. Portofoliul de produse cuprinde diferite obiecte vestimentare, cum ar fi tricouri sau geci, pe care antreprenoarea le pictează după ideile şi cerinţele clienţilor.

Preţurile variază între 95 de lei şi 250 de lei la tricouri, respectiv între 300 de lei şi 700 de lei în cazul gecilor, iar cei mai mulţi clienţi vin din online, de pe reţelele de socializare sau prin recomandări.

În prezent, Mooz Artelier se concentrează însă mai mult pe cealaltă latură a businessului, şi anume atelierele de creaţie pentru copii.

„Partea de ateliere este o zonă foarte dragă mie. A pornit iniţial dintr-o nevoie a unui client, care îmi este şi prieten. El avea o şcoală de limba germană şi mi-a propus să susţin nişte ateliere în cadrul şcolii lui şi acesta a fost începutul”, a povestit Loredana Pipie.

Acum, ea susţine ateliere şi în diverse locaţii de evenimente, cum ar fi petreceri pentru copii, iar în viitor vrea să meargă cu astfel de ateliere atât în şcolile de stat, cât şi în cele private.

Aceste ateliere sunt de sine stătătoare, iar la finalul lor cei mici pleacă acasă cu o creaţie făcută de ei.

Atelierele sunt de mai multe tipuri: pictură pe tricouri, pe sacoşe sau pe canvas. Copiii are participă la ateliere au între 4 şi 16 ani, iar preţul unui atelier variază între 50 de lei şi 90 de lei, în funcţie de tipul atelierului şi de vârsta participanţilor.

Loredana Pipie are planuri de dezvoltare pentru proiectul Mooz Artelier, iar unul dintre ele este acela de a extinde zona de ateliere şi către corporaţii. „Vin din mediul acesta şi simt cât de mare este nevoia oamenilor din mediul corporativ de a se destinde, de a crea sau de a-şi descoperi sau redescoperi latura artistică”, a adăugat aceasta.

Antreprenoarea îşi propune ca la finalul unui an întreg de funcţionare proiectul Mooz Artelier să ajungă la o cifră de afaceri de cel puţin 20.000 de euro.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează

1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania