Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Marin Gojin şi Erica Patraşca au pornit în 2020 brandul online de cadouri DreamMe Creative Studio şi ulterior au deschis un magazin în mall în Capitală

04.05.2023, 00:05 Autor: Georgiana Mihalache

Portofoliul de produse al DreamMe include hărţi stelare digitale, tablouri personalizate, lămpi, jurnale, lumânări ♦ Cifra de afaceri a companiei în 2022 a ajuns la 600.000 de lei.

Marin Gojin şi Erica Patraşca, originari din Chişinău, absolvenţi de ASE, au decis în 2020 să pună pe picioare un business online prin care să realizeze cadouri personalizate. Astfel a apărut DreamMe Creative Studio, care oferea iniţial hărţi stelare digitale, iar ulterior şi-a crescut portofoliul de produse. În 2023, antreprenorii ţintesc afaceri de peste 1,2 mil. lei, dublu faţă de anul trecut.

„În octombrie 2020 am început oficial businessul. Au apărut foarte multe afaceri în perioada aceea şi noi ne-am gândit că altceva nu aveam ce face, pe lângă masterat. Noi nu am investit nimic la început, doar am crescut organic. La început, venea o comandă, trebuia o ramă, o companie unde să printăm, o cutie şi folii cu bule. Trimiteam comanda, veneau banii, reinvesteam banii. Perioada pandemiei a fost cea mai de ajutor pentru afacerile online, s-a dezvoltat mult brandul“, a povestit Marin Gojin, cofondator al DreamMe Creative Studio.

El a adăugat că a avut, alături de partenera sa, o bază creată în facultate, însă mai mult a cântărit dorinţa de a face business, de a crea un brand.

Pe măsură ce businessul creştea, şi cererile din partea clienţilor erau mai multe, astfel că antreprenorii au adăugat noi produse în portofoliu pentru a răspunde nevoilor. Aşa au intrat în magazinul DreamMe pictura digitală, lămpile, jurnalele personalizabile, lumânări de soia.

„Când am început să adăugăm mai multe produse ne-am dat seama când nu era problema în numărul de produse, ci în marketing, în promovarea pe reţelele de socializare, ceea ce e super dificil. Erica a început să înveţe foarte mult marketing şi a început să dezvolte cât mai mult partea asta“, a mai spus Marin Gojin.

Iar după doi ani experienţă în online, în 2022 antreprenorii au mizat pe deschiderea unei insule în Mega Mall din Bucureşti, idee pusă în practică în patru luni.

„Dacă ai o idee, găseşti şi bani, ajutor, orice. Antreprenorii trebuie să ştie că atunci când deschid magazin într-un centru comercial, nu vor fi nişaţi. Aici vin toate categoriile de vârstă. Pe online, stabileşti tu audienţa“, a completat antreprenorul.

Referitor la posibilitatea unui alt magazin DreamMe, Marin Gojin a spus că este costisitor, astfel că momentan magazinul din Mega Mall va rămâne singura locaţie fizică.

Lucrând în familie, alături de partenera sa de viaţă, el precizează că reţeta este separarea activităţilor, astfel încât să nu apară diferenţele de opinie pe acelaşi subiect.

„DreamMe oferă un altfel de cadou, mai de suflet. Vreau ca în cinci ani, compania să ajungă în acel punct în care cineva care vrea să facă un cadou special să se gândească direct la DreamMe“, a explicat cofondatorul magazinului de cadouri. 

Anul trecut, în 2022, cifra de afaceri a companiei a ajuns la circa 600.000 de lei, iar profitul a fost undeva la jumătatea acestei cifre. Pentru 2023, antreprenorul vrea o dublare, iar cifrele de până acum arată că DreamMe merge în această direcţie. Promovarea este cheia, concluzionează antreprenorul.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania