Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Natanael Grămesc a lucrat în comerţ şi publicitate şi s-a decis să-şi urmeze pasiunea deschizând atelierul de pielărie Lemniscus din Suceava

29.08.2023, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

„Ca să deschizi o astfel de afacere trebuie ai răbdare, pasiune şi în jur de 1.500 -2.000 de euro la început“.

Natanael Grămesc şi-a început aventura în domeniul articolelor din piele în urmă cu aproximativ zece ani după ce a lucrat în comerţ, publicitate şi mai apoi în fotografie de eveniment. Deşi spune că a fost dintotdeauna fermecat de articolele din piele, momentul decisiv în drumul său în antreprenoriat a fost marcat de întâlnirea unui făuritor pielar alături de care şi-a petrecut primii ani de ucenicie.

„Când l-am întâlnit am fost fascinat. A durat cam 3-4 ani până să mă decid acestui domeniu full-time. La început luam comenzi pentru el şi făceam un fel de intermediere până când am învăţat să lucrez. Şi de acolo a urmat muncă multă, nopţi nedormite şi multă muncă", povesteşte zâmbind Natanael Grămesc, făuritor pielar şi fondator al atelierului Lemniscus din Suceava.

Omul care l-a iniţiat în arta realizării articolelor din piele i-a spus lui Natanael că primii zece ani în acest domeniu sunt mai grei, iar practic anul acesta se împlinesc zece ani de când antreprenorul este în domeniu. El spune că pentru a începe o astfel de afacere ai nevoie în primul rând pasiune şi dorinţă pentru a munci.

„Ca să deschizi o astfel de afacere trebuie ai răbdare, pasiune şi în jur de 1.500 -2.000 de euro la început. Se poate începe şi cu mai puţin, dar cu materiale sau scule nu de o foarte bună calitate“, spune Natanael Grămesc, care adaugă că pielea pentru genţi şi portofele o cumpără de la distribuitorii din zonă care sunt şi furnizorii fabricilor de încălţăminte.

De altfel, Suceava este un pol important de producţie a încălţămintei, aici activând branduri precum Why Denis şi Marelbo.

„Aici în zona mea sunt peste 20 de depozite de piele. Spre deosebire de alte judeţe unde poate nu există niciun depozit avem un avantaj. Şi poţi vedea pielea, o poţi atinge, îţi dai seama de calitatea ei“. Fiecare produs făcut de Natanael este unic, antreprenorul explicând că de la o comandă la alta pielea poate să fie diferită. "În domeniul marochinăriei este puţin diferit de alte domenii unde ai materii prime repetabile, unde găseşti de exemplu aceeaşi hârtie şi acum şi peste 10 ani . Eu nu pot să garantez că mai găsesc peste 2 săptămâni aceeaşi piele", explică el.

În prezent, Natanael lucrează la un site de prezentare pentru genţile şi portofelele realizate în atelierul din Suceava, menţionând că nu va fi vorba de un magazin online, tocmai din cauza unicităţii fiecărui obiect pe care îl realizează.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania