Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Stup Edition. Anca Burlacu a renunţat la IT, o industrie în care a lucrat 17 ani, pentru a deveni grafician. „Sumarizez în cuvinte şi grafice ce vorbesc oamenii“

10.04.2024, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Clienţii unor astfel de servicii sunt companii, ONG-uri, instituţii europene, şcoli private, bănci, care susţin diverse conferinţe, workshopuri sau traininguri.

Timp de 17 ani, Anca Burlacu a lucrat în industria de IT pe diferite poziţii care i-au permis să interacţioneze mult cu oamenii. În paralel, ea a urmat diferite cursuri de dezvoltare personală, coaching, comunicare şi multe altele. Printre cursurile urmate atunci a fost şi unul de facilitare grafică.

Ulterior, Anca Burlacu şi-a dorit să dezvolte partea de grafică şi a urmat mai multe cursuri, ceea ce a ajutat-o să înveţe şi să îşi dezvolte abilităţile în această direcţie.

„Eu sunt graphic recorder şi mă duc la evenimente unde am o tablă unde eu sumarizez atât în cuvinte, cât şi în imagini ceea ce spun oamenii către audienţă. În felul acesta, va fi mult mai uşor pentru public să reţină informaţiile. De asemenea, sunt şi graphic facilitator, când eu facilitez un workshop sau o şedinţă, mă folosesc de elemente vizuale pentru a face totul mai interactiv“, spune Anca Burlacu.

În plină pandemie, Anca Burlacu şi-a dat demisia de la locul de muncă şi a ales, iniţial, să îşi ia un an sabatic pentru a-şi da seama exact ce îşi dorea să facă pe mai departe.  „Nu aveam ceva foarte clar în minte, ştiam doar că vreau să iau o pauză. În primul an, adică în 2021, am avut două cereri. Oamenii au tot văzut că am postat pe Facebook şi aşa au venit primele solicitări de la firme, a trebuit să emit facturi şi am deschis firma“, explică ea.

Businessul a fost deschis în 2022, iar activitatea ei din mediul online a ajutat-o să se facă tot mai cunoscută, ceea ce a atras după sine mai multe solicitări pentru astfel de servicii. Miruna Diaconu

Clienţii unor astfel de servicii sunt companii, ONG-uri, instituţii europene, şcoli private, bănci, care susţin diverse conferinţe, workshop-uri sau traininguri. Anca Burlacu sumarizează discuţiile avute în aceste evenimente prin intermediul schemelor, imaginilor şi cuvintelor astfel încât audienţa să reţină mult mai uşor informaţiile transmise.

„Cred că mai avem de lucrat, eu şi cei care mai oferă astfel de servicii, la partea de educare a pieţei. Foarte mulţi nu ştiu că există că există aceste servicii. Trebuie să ne promovăm mai bine, în afara e mai cunoscut“, spune ea.

Pe lângă aceste servicii de graphic recorder şi graphic facilitator, Anca Burlacu ţine şi diferite cursuri pentru a-i învăţa pe alţii cum să deprindă abilităţile necesare pentru a sumariza o întreagă discuţie în cuvinte şi imagini. Preţurile pornesc de la 150 de euro şi pot ajunge la câteva mii de euro, în funcţie de complexitate şi obiectivele cursului.

Anca Burlacu îşi doreşte să crească numărul de proiecte şi să se promoveze mai mult.

„Aş vrea să închei parteneriate cu companii care să aibă evenimente recurente, ca să există o stabilitate“, mai spune ea.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania