Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Laura Enache a pornit La Căpriţe, un loc dedicat evenimentelor pentru copii şi adulţi din judeţul Ilfov în care a investit 100.000 de euro. „Avem toate weekendurile ocupate până în septembrie“

25.07.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Businessul La Căpriţe a pornit dintr-o oportunitate, devenind astfel prima afacere pornită de Laura Enache, care lucrează în domeniul plăţilor electronice.

Laura Enache a deschis un loc de evenimente pentru adulţi şi copii numit La Căpriţe în Pipera, judeţul Ilfov, în care investiţia s-a ridicat la 100.000 de euro. Deşi businessul a fost deschis în luna iunie a anului trecut, cererea pentru evenimente La Căpriţe nu a întârziat să apară, iar până în luna septembrie, toate weekendurile sunt pline de evenimente.

„Până la finalul sezonului avem aproape plin. Evenimentele se întâmplă la noi, sunt patru evenimente care pot fi făcute sâmbăta şi duminica. Nu este un business din care să avem singura sursă de venit şi încercăm să păstrăm o anumită atmosferă la noi în curte. Ne dorim să avem petreceri intime, liniştite, oamenii să vină să se relaxeze şi să se simtă bine, iar copiii se joacă în siguranţă“, spune Laura Enache.

Timp de zece ani, Laura Enache a lucrat în domeniul bancar, iar în prezent lucrează într-o companie de plăţi electronice, însă businessul a venit ca o oportunitate, fiind de altfel şi prima afacere deschisă de ea.

„Terenul era înainte un loc de depozitare şi existau şi câteva capre, copiii din cartier veneau şi se jucau cu ele la gard, aşa că locul s-a numit La Căpriţe. Proprietarul terenului a vrut să îl închirieze şi, fiind lângă casa mea, am hotărât să îl închiriez eu. Am făcut o înţelegere cu proprietarul ca acela să fie un loc pentru evenimente şi mă gândeam ce nume să îi pun. Am păstrat La Căpriţe pentru că toată lumea asocia locul cu acest nume. Anul trecut a fost primul an de funcţionare, nu am avut căpriţe, iar toată lumea a fost uşor dezamăgită când venea că deşi se numeşte La Căpriţe, nu erau capre. Anul acesta am adus doi ţapi, George şi Timmy“, povesteşte ea.

Cu toate că cererea pentru business nu a întârziat să apară, antreprenoarea nu are în plan să renunţe la jobul său din corporaţie, însă îşi doreşte să se concentreze mai mult şi pe business. Spre deosebire de jobul său, businessul a venit cu o serie de provocări, iar responsabilităţile sunt mult mai mari pentru ea din postura de antreprenor.

Spaţiul dedicat evenimentelor are o suprafaţă de 1.300 de metri pătraţi, însă nu există un loc acoperit, astfel că La Căpriţe funcţionează doar pe perioada sezonului cald, putând fi prelungit până în octombrie sau chiar noiembrie dacă vremea permite acest lucru.

Cu toate că primele evenimente au fost organizate de cunoştinţe ale Laure Enache, ulterior au început să vină tot mai mulţi oameni prin recomandări, ceea ce a dus la o cerere în creştere pentru sezonul din acest an.

Antreprenoarea estimează că locul dedicat evenimentelor va fi deschis până la final de octombrie, iar veniturile vor atinge circa 150.000 lei.

„Trebuie să începem să planificăm mai bine, nu doar zona de încasări, pentru că aici depindem foarte mult de starea vremii, dar trebuie să controlez mai bine zona de costuri. Acest business e ca un fel de hobby pentru mine şi nu sunt foarte atentă la ce înseamnă cheltuieli“, explică ea.

Pentru anul acesta sau anul viitor, antreprenoarea îşi doreşte să caute şi alte spaţii în care să poată să mai deschidă încă un astfel de spaţiu pentru evenimente.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Spaţiul dedicat evenimentelor are o suprafaţă de 1.300 de metri pătraţi, însă nu există un loc acoperit, astfel că La Căpriţe funcţionează doar pe perioada sezonului cald.

 

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania