Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Mădălina Luca şi Claudiu Margină au creat Asociaţia Strigăt pentru Educaţie prin care le oferă tinerilor posibilitatea de a urma cursuri care nu sunt studiate sau aprofundate în şcoală

02.05.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Cursurile organizate de asociaţie se adresează tinerilor cu vârste între 16 şi 21 de ani. Numărul celor care au participat la cel puţin un curs organizat de asociaţie se ridică la ordinul sutelor de tineri.

Mădălina Luca şi Claudiu Margină au înfiinţat Asociaţia Strigăt pentru Educaţie prin care şi-au propus să le ofere tinerilor posibilitatea de urma cursuri despre economie, nutriţie şi altele, adică materii care nu au sunt studiate sau aprofundate în şcoală.

Asociaţia Strigăt pentru Educaţie a pornit în 2020, iar ideea acestei asociaţii a pronit din dorinţa Mădălinei Luca şi a lui Claudiu Margină de a ajuta tinerii cu informaţii pe care nu le primesc, de cele mai multe ori, în şcoală.

„Este o asociaţie dedicată tinerilor, în ceea ce priveşte educaţia, mereu avem multe lucruri de învăţat. Sunt anumite zone de educaţie precum educaţia financiară, educaţia nutriţională, public speaking, lucruri care nu sunt atât de aprofundate la şcoală. De aici a plecat ideea, să încercăm să le aducem tinerilor acele cunoştinţe pe care nu le-au aprofundat sau nu le-au studiat deloc în şcoală“, explică Mădălina Luca. Cursurile organizate de asociaţie se adresează tinerilor cu vârste între 16 şi 21 de ani, după această vârstă, spune ea, tinerii nu mai sunt într-o continuă dezvoltare, având deja un set de reguli şi principii de viaţă formate. Numărul celor care au participat la cel puţin un curs organizat de asociaţie se ridică la ordinul sutelor de tineri.

Asociaţia educă tinerii sub mai multe forme, atât prin videouri, postări sau articole distribuite pe reţelele de socializare, fiind şi principalele platforme prin care îşi propune să ajungă la cât mai mulţi tineri, dar şi prin evenimente orgnaizate în format fizic şi onlune sunt sunt prezenţi specialişti. Mădălina Luca menţionează că îşi doresc să introducă şi alte cursuri în portofoliul asociaţiei, în funcţie de ce nevoi identifică în rândul tinerilor. „Ne propunem să creştem cât mai mult posibil şi să avem cât mai multe proiecte atât în mediul online, cât şi în mediul fizic.“

Ea mai spune că şi-ar dori să creeze o platformă prin care să ofere aceste cursuri şi să fie accesibile de oriunde, oricând, însă pentru o astfel de dezvoltare este pusă în aşteptare, fiind nevoie de o investiţie şi un volum mare de materiale.

Asociaţia a educat sute de tineri, însă a învăţat-o inclusiv pe Mădălina Luca ce înseamnă marketingul ceea ce determinat-o să îşi deschidă propria agenţie de marketing.

„Un an m-am ocupat de Asociaţia Strigăt pentru Educaţie în care eu am învăţat tot ce înseamnă social media, newsletter, ads, webinarii. Am început să lucrez în zona de marketing şi să am proiecte cu antreprenori. Asociaţia m-a educat şi pe mine“, spune ea.

Agenţia de marketing înfiinţată de Mădălina Luca se numeşte Seed Agency, care a fost deschisă anul trecut.

Mădălina Luca a avut înainte de agenţie mai multe proiecte de marketing, însă şi-a dorit să meargă către companii mai mari, iar acest lucru putea fi posibil doar prin deschiderea unei agenţii. Seed Agency are o paletă destul de largă de clienţi de la nutriţionişti, psihologi şi până la magazine online, magazine de jucării şi altele.

„Ne-am propus ca în următoarea perioadă să ne ducem şi spre antreprenorii mai mici, antreprenorii mari sunt doriţi de toată lumea. Vrem să mergem către aceştia şi pe zona de educaţie, fie că vorbim de cursuri sau de un e-book“, spune ea.

Mădălina Luca îşi doreşte să crească numărul de clienţi din portofoliu. Seed Agency a avut venituri de 100.000 euro anul trecut, iar pentru anul acesta este aşteptată o dublare a cifrei de afaceri.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania