Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Stup Edition. Denisa Nuţu a plecat din mediul corporatist şi a deschis Nioden.ro, un magazin online de jucării care vin la pachet cu un scenariu de joacă, iar până acum a strâns în portofoliu 3.500 de produse

24.07.2023, 00:06 Autor: Alexandra Matei

În magazinul online se găsesc jucării şi respectiv board games pentru copiii între 0 şi 14 ani În viitor, antreprenoarea îşi doreşte să mărească portofoliul până la 5.000 de produse şi să abordeze şi sfera adolescenţilor cu produse de gaming  Cele mai multe comenzi înregistrate sunt pentru jucării din categoria de vârstă 2-6 ani, iar produsul vedetă este Lego.

Denisa Nuţu a lucrat în mediul corporatist şi a fost jurist în societăţi notariale, însă în urmă cu câţiva ani a simţit că este momentul să dezvolte ceva pe cont propriu, aşa că, pornind de la o nevoie proprie, aceea de a petrece mai mult timp cu fiica sa, a creat Nioden.ro, un magazin online de jucării care vin la pachet şi cu un scenariu de joacă.

Ideea a apărut prima dată în pandemie, spune ea, însă magazinul online a luat naştere în noiembrie 2022, iar până acum s-au strâns în portofoliu 3.500 de produse.

„Nioden a pornit de la o nevoie pe care am identificat-o atunci când eram în lockdown. În acea perioadă, îi cumpăram destul de multe jucării fetiţei mele pentru că încercam să îi extindem sfera de activităţi, însă interesul faţă de jucăriile noi trecea foarte rapid. Am observat acelaşi pattern şi la prietenii mei. Ne-am dat seama că în momentul în care eu mă jucam cu fetiţa mea, intram într-o poveste, într-un scenariu de joacă, iar interesul faţă de acea jucărie creştea considerabil. (...) Ne-am gândit că am putea să înglobăm toate aceste poveşti în ceva material şi astfel a luat naştere Nioden.ro. Am adus touch-ul nostru uman – la fiecare jucărie cumpărată transmitem şi un scenariu de joacă”, a povestit Denisa Nuţu.

Toate scenariile care însoţesc jucăriile cumpărate din magazinul online sunt gândite şi scrise de aceasta. În magazinul online se găsesc jucării şi respectiv board games pentru copiii între 0 şi 14 ani. În viitor, antreprenoarea îşi doreşte să mărească portofoliul până la 5.000 de produse şi să abordeze şi sfera adolescenţilor cu produse de gaming. Magazinul online de jucării Nioden.ro lucrează în sistem de drop shipping, iar produsele sunt luate de la furnizori din Bucureşti şi din Oradea.

În prezent, valoarea medie a unei comenzi, mai spune fondatoarea, este între 250 şi 350 de lei. Cele mai multe comenzi înregistrate sunt pentru jucării din categoria de vârstă 2-6 ani, iar produsul vedetă este Lego.

Atunci când lucra în corporaţie, Denisa Nuţu muncea minim 10 ore pe zi. În antreprenoriat, spune ea, lucrurile stau la fel, însă ceea ce face îi aduce un nivel de satisfacţie mult mai mare.

„Faptul că pot să îmi dezvolt creativitatea şi că nu am limite reprezintă un plus pe care eu am mizat atunci când am luat decizia de a intra în antreprenoriat. Nu ştiu cum trece timpul. Sunt one man show, mă ocup de toate”, a mai spus aceasta.

Deşi nu are experienţă în antreprenoriat şi a fost întotdeauna omul din spatele biroului, ea a găsit în Stup, hub-ul dezvoltat de Banca Transilvania pentru a susţine micii antreprenori, sprijinul necesar pentru a-şi creşte proiectul antreprenorial.

Fondatoarea Nioden.ro a aflat despre Stup din mediul online şi în cele din urmă a ajuns să participe la programele şi workshopurile organizate în cadrul lui. Cel mai important sfat primit în Stup, afirmă ea, a fost „să ai curajul să spui nu ştiu”.

„Eu mereu am fost o persoană care pentru fiecare task avea temele făcute, eram pregătită pentru orice mă aştepta. Antreprenoriatul a venit cu o schimbare de atitudine. Mi-am dat seama, călcând pe acest tărâm nou, că sunt momente în care trebuie să spui nu ştiu ca să poţi să înveţi.”

Pentru a creşte, afirmă Denisa Nuţu, Nioden.ro are nevoie de investiţii în publicitate şi marketing pentru a fi în primele căutări ale clenţilor. În prezent, focusul antreprenoarei este pe campanii de marketing.

Atuul pe care îl are magazinul online de jucării Nioden.ro în această piaţă competitivă, mai spune ea, este faptul că pe lângă produsul în sine – jucăria -, oferă clienţilor şi o poveste, un scenariu de joacă ce are rolul de a crea o conexiune între părinte şi copil.  

„O jucărie este mai mult decât un produs, este o punte care se creează între cei mari şi cei mici. În momentul în care dăruieşti o jucărie altfel şi te joci cu copilul, se creează acea conexiune pe care ne dorim să o aibă fiecare copil.”

Denisa Nuţu vede dezvoltarea businessului pe trei direcţii – un portofoliu mai mare prin care magazinul online să abordeze mai multe categorii de clienţi, vânzarea de publicitate pentru brandurile cu care lucrează şi dezvoltarea de parteneriate B2B cu corporaţii, şcoli sau grădiniţe.

Pentru ea, antreprenoriatul este o provocare continuă, în care fiecare zi vine cu noi obstacole. Însă, consideră fondatoarea Nioden.ro, „cel mai important este să poţi găsi soluţii rapid”.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania