Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Stup Edition. Echipa din spatele GRABit Pastrami şi Berliner Donuts, la un nou proiect gastronomic. Ce este Hotdogger, businessul cu hotdogi care ar putea ajunge la 100.000 de euro la anul?

28.11.2023, 00:06 Autor: Roxana Petrescu

Deschis de circa două luni de zile, Hotdogger, noul proiect gastronomic ale echipei din spatele GRABit Pastrami şi Berliner Donuts, pare că şi-a găsit în foate scurt timp publicul potrivit cu produsul potrivit. Astfel, planurile sunt de a adăuga încă două locaţii anul viitor, tot în Bucureşti, pentru ca din 2025 Hotdogger să testeze şi alte oraşe.

„Vindem hotdogi“, spune simplu Adrian Gândescu, cofondatorul Hotdogger în cadrul Afaceri de la zero, emisiunea realizată de data aceasta în hubul Stup al Băncii Transilvania. Dar nu orice fel de hotdog, ci unul cu o abordare fresh, topinguri diferite, preţuri care pornesc de la 6 lei, vândut într-un spaţiu mic, dar adaptat publicului său: elevi şi studenţi.

„Suntem foarte pasionaţi de zona de ospitalitate, mereu vrem să venim cu produse noi pe piaţă. Oferim un spaţiu foarte modern, locaţia este mică, dar oferă locuri şi la interior şi la exterior. Este gândit pentru studenţi, elevi, care vor să mănânce ceva în mişcare.“

Primul Hotdogger a fost deschis la începutul lunii octombrie, în zona Izvor din Bucureşti, vecini fiind studenţii de la Drept, Facultatea de Stomatologie şi elevii de la liceul Gheorghe Lazăr.

„Ne-am axat pe calitatea ingredientelor. Luăm crenvuştii de la un procesator de Râmnicu-Vâlcea. Oferim şi reţetele clasice, dar avem şi câteva variante mai noi. Încercăm să ne şi jucăm un pic.“

Investiţia s-a ridicat la 45.000 de euro, primul spaţiu fiind de fapt locul de unde au pornit şi celelalte iniţative culinare ale fondatorilor Hotdogger. Tot de aici au fost lansate GRABit Pastrami, proiect culinar care aduce în atenţia papilelor gustative locale suculenta pastramă de vită, dar şi Berliner Donuts, care a făcut din gogoaşa berlineză desertul preferat al corporatiştilor din Bucureşti. Atât GRABit Pastrami, cât şi Berliner Donuts s-au mutat în locuri mai mari, astfel că spaţiul iniţial a devenit „laboratorul“ perfect pentru Hotdogger.

„Pentru noi, ce a funcţionat a fost lansarea acestor businessuri monoprodus. Ne-am concentrat pe un singur lucru pe care să-l facem bine. Este foate uşor să urmăreşti şi să vezi ce poţi îmbunătăţi. Ne este uşor să luăm decizii rapid şi eficient când ne ocupăm de un singur produs.“

În cele mai bune zile, Hotdogger reuşeşte să vindă chiar şi 170 de hotdogi, astfel că pentru anul viitor sunt estimate vânzări de circa 100.000 de euro pentru acest prim punct.

„Dar planul nostru este să ne extindem, să deschidem mai multe locaţii. Anul viitor vrem să deschidem cel puţin două locaţii, similare cu cele pe care le avem acum. Targetăm foarte mult zone, avem nevoie de zone cu vad. Iar din 2025 ne dorim cel puţin o locaţie în afara Bucureştiului.“ După trei proiecte care au mers foarte bine, Adrian Gândescu spune că echipa GRABit-Berlier-Hotdogger mai are şi alte idei, dar toate la rândul lor. Important însă în antreprenoriat este mereu primul pas.

„Faptul că am început, ne-a determinat să găsim mereu soluţii. Să făci primul pas, să ai curaj, aceasta contează foarte mult în antreprenoriat.“


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania