Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Stup Edition. Marius Muclea şi Virgil Tiba au creat magazinul online de jucării Marvil.ro, în care au strâns peste 2.000 de produse, iar în viitor vor să şi producă jocuri şi jucării sub brandul propriu

29.06.2023, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Portofoliul Marvil.ro cuprinde jocuri de societate, puzzle-uri sau jucării Montessori, dar şi jocuri pe care părinţii le pot juca cu cei mici, fiind destinate categoriei de vârstă 7-77 de ani Preţurile produselor din magazinul online de jucării pornesc de la 20-30 de lei şi ajung până la câteva sute de lei.

Marius Muclea, fost angajat în cadrul unei firme de pază şi protecţie din Bucureşti şi în prezent antreprenor cu acte în regulă, a pornit alături de partenerul său de business, Virgil Tiba magazinul online de jucării Marvil.ro, în care sunt listate peste 2.000 de produse în acest moment. Proiectul lor a apărut în aprilie anul acesta, din dorinţa de a dezvolta un business în online, iar în viitor cei doi îşi doresc să înceapă şi producţia de jocuri şi jucării sub brandul propriu.

„Primii mei paşi în antreprenoriat au fost făcuţi acum un an şi jumătate, când am luat o franciză pentru un coffee shop. În continuare am această afacere, dar am vrut să mă dezvolt şi pe altă latură, în online. Marvil.ro a pornit în aprilie anul acesta, iar acum avem peste 2.000 de produse listate pe site. Am vrea să mergem către înregistrarea brandului la OSIM şi apoi să mergem sub marcă proprie şi să creăm de la zero jocuri şi jucării sub brandul nostru. Căutăm parteneri peste tot, atât în România, cât şi în străinătate”, a spus Marius Muclea.

Prima idee de a dezvolta un business în online, povesteşte el, a apărut în 2020, în pandemie, atunci când a înţeles cât de important e să poţi câştiga bani dintr-o activitate făcută de la distanţă. Lucrurile au luat atunci o turnură diferită, iar acesta nu se mai regăsea în vechiul job, aşa că a hotărât să intre în antreprenoriat. Portofoliul Marvil.ro, detaliază antreprenorul, cuprinde jocuri de societate, puzzle-uri sau jucării Montessori, dar şi jocuri pe care părinţii le pot juca cu cei mici, fiind destinate categoriei de vârstă 7-77 de ani. În viitor, cei doi fondatori îşi propun să acopere toată gama de jucării şi jocuri. Preţurile produselor din magazinul online de jucării pornesc de la 20-30 de lei şi ajung până la câteva sute de lei. Bonul mediu, estimează Marius Muclea, se va situa în jurul valorii de 150-200 de lei. Chiar dacă nu se află la primul proiect antreprenorial, acesta încă are multe de învăţat despre ce înseamnă să gestionezi şi să dezvolţi eficient un business.

Până acum, atât pentru cafeneaua pe care o deţine, cât şi pentru Marvil.ro, el a găsit tot sprijinul de care avea nevoie în Stup, proiectul Băncii Transilvania, care îşi propune să susţină antreprenorii aflaţi la început de drum.

„Absolut tot ce am făcut până acum am făcut prin intermediul Stup. (...) Eu nu aveam experienţă în partea de online, nu ştiam de unde să încep şi unde să termin. Venirea în Stup mi-a pus puţin lucrurile în ordine”, a mai adăugat acesta.

Marvil.ro, precizează antreprenorul, lucrează pe un sistem de drop shipping cu un furnizor local, ceea ce permite ca produsul comandat din magazinul online să ajungă la client în următoarea zi de la plasarea comenzii.

Proiectul celor doi antreprenori este la început şi abia înregistrează primele comenzi. Însă, crede Marius Muclea, jucăriile Montessori vor fi produsele cele mai căutate de clienţi.

După primul an de funcţionare, el estimează că magazinul online de jucării va ajunge la o cifră de afaceri de 20.000 de euro.

„În cinci ani, o să avem deja brandul propriu şi vom începe şi partea de producţie, care vine din dorinţa noastră de a face mai mult decât comerţ online”, a mai spus acesta.

Marius Muclea, ocupând de-a lungul timpului şi poziţia de angajat, dar şi cea de antreprenor, a ajuns la concluzia că antreprenoriatul vine la pachet cu mult mai multe ore de muncă, cu weekend-uri lucrate şi cu venituri mai mici, cel puţin la început.

Însă, spune el, satisfacţia este pe măsură, iar singurul său regret ar fi că nu a pornit pe acest drum mai devreme.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania