Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Stup Edition. Victor şi Marina Sima, doi antreprenori cu experienţă în domeniul croitoriei, au creat TailorBoX, un proiect cu două ateliere de retuş acomodate în containere şi au în plan să ajungă la opt unităţi în Bucureşti anul viitor

19.10.2023, 00:06 Autor: Alexandra Matei

În prezent, containerele TailorBoX se află în parcările magazinelor Kaufland din zona Mihail Sebastian şi Pantelimon, urmând ca cel de-al treilea să fie deschis până la finalul lunii în Dristor TailorBoX îşi propune să ajungă la 20 de unităţi în România, după care să se extindă şi internaţional.

Victor Sima şi soţia lui, Marina, au deschis primul lor atelier de croitorie în urmă cu mai bine de 20 de ani şi s-au specializat pe haine făcute la comandă şi rochii de mireasă, însă pandemia a făcut ca una dintre ideile lor mai vechi - mai exact, croitoria de retuş - să prindă contur. Astfel, ei au creat proiectul TailorBoX şi au deschis până acum două ateliere de croitorie de retuş acomodate în containere, pe care le-au amplasat în parcările a două magazine Kaufland din Bucureşti. Până la finalul lunii urmează deschiderea celei de-a treia unităţi, iar anul viitor cei doi plănuiesc să ajungă la opt containere în Bucureşti.

„Ideea a venit în urmă cu destul de mulţi ani. Eu şi soţia mea avem un atelier de croitorie deschis în anul 2000. De-a lungul timpului, ne tot ajungeau haine la modificat de la clienţii pe care deja îi aveam, noi nefăcând decât haine la comandă. Am simţit că undeva în piaţă există o lipsă pe segmentul premium. A fost o idee pe care am pus-o într-un sertar, dar pe care pandemia ne-a forţat să o punem în practică”, a povestit Victor Sima.

În prezent, containerele TailorBoX se află în parcările magazinelor Kaufland din zona Mihail Sebastian, Pantelimon, urmând ca cea de-a treia să fie deschisă în zona Dristor.

Cele opt locaţii noi pe care Victor Sima şi soţia lui îşi propun să le deschidă anul următor presupun o investiţie de 80.000 de euro. Antreprenorul spune că a ales să deschidă locaţiile TailorBoX în parcările Kaufland pentru că un astfel de business avea nevoie de o poziţie foarte uşor accesibilă, cu locuri de parcare foarte aproape de atelier.

În următorii trei ani, ei vor să se extindă şi la nivel naţional, francizarea fiind un alt plan de viitor, iar în cinci ani, targetul este piaţa internaţională.

„Vrem să ieşim în afara ţării, cu câteva unităţi deschise în Europa de Est, poate tot în parcările Kaufland. În România, ne dorim să ajungem la 20 de locaţii în total.”

Investiţia iniţială, mai spune antreprenorul, s-a ridicat la aproximativ 30.000 de euro - 10.000 de euro au fost bani împrumutaţi de la prieteni şi 20.000 de euro au venit din surse proprii.

Pe parcurs, însă, cei doi au simţit nevoia unei finanţări suplimentare, aşa că au apelat la un credit bancar. Ei au reuşit să obţină banii printr-un credit BT Mic, atunci când au venit în Stup, hub-ul pe care Banca Transilvania l-a creat din dorinţa de a ajuta antreprenorii aflaţi la început de drum.

Cea mai cerută modificare, spune Victor Sima, este retuşul pantalonilor. Acest serviciu costă, în medie, 40-45 de lei. Bonul mediu, în schimb, se ridică la aproximativ 100 de lei. Un retuş durează circa 2-3 zile, însă el poate fi realizat şi în aceeaşi zi, dacă se achită o taxă de urgenţă.

Într-o zi bună, mai adaugă el, într-o singură locaţie vin circa 10 clienţi.

În prezent, businessul funcţionează cu patru angajaţi. „Vrem să mai angajăm o persoană până la finalul anului. Putem acomoda în jur de patru lucrători pe aceeaşi locaţie în două schimburi”, a mai spus fondatorul TailorBoX.

Segmentul de public pe care proiectul celor doi antreprenori îl targetează este unul foarte larg, spune Victor Sima, fiind format din clienţii care cumpără haine online, cu vârste cuprinse între 20 şi 70 de ani.

Într-un an de zile, o singură unitate TailorBoX generează venituri de circa 50.000-60.000 de euro şi are o marjă de profit de 20%.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane

de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania