Afaceri de la zero

Apetitul pentru cofetărie a condus-o pe Ioana Suhan către un business propriu în domeniu, concretizat în Dulcipass, o cafenea cu prăjituri în care a investit peste 60.000 de euro

27.12.2022, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

„Anul acesta, cea mai bună lună ca venituri a fost luna mai, când am avut cam 25.000-30.000 de euro afaceri. Aş vrea să depăşesc pragul de 100.000 de euro în 2022“, preconizează Ioana Suhan.

O pasiune pentru gătit descoperită încă din copilărie a condus-o pe Ioana Suhan, originară din Iaşi, în bucătăriile mai multor localuri, până când a decis că domeniul cofetăriei este cel care o atrage cel mai mult. S-a perfecţionat urmând cursuri în Franţa, la Paris, dar şi în România, apoi a luat decizia de a face trecerea de la statutul de angajat la cel de antreprenor. Cu paşi mici.

„Proiectul Dulcipass a început cu mult timp înaintea cafenelei cu acelaşi nume. Totul a pornit cu un site, a continuat cu un laborator şi abia după aceea a apărut cafeneaua. Voiam să am banii mei, nu mai voiam să depind de banii părinţilor. La 18 ani, am ajuns să lucrez într-o bucătărie a unui restaurant de cartier din Iaşi unde făceam cam orice era nevoie. Apoi am trecut şi la alte restaurante“, a povestit Ioana Suhan, fondatoarea Dulcipass, la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

La 24 de ani, şi-a făcut curaj să vină la Bucureşti, iar de atunci a rămas tot în bucătărie, dar a ales nişa de patiserie-cofetărie.

„M-am specializat la cursuri în Paris şi în România, dar cred că cel mai bun curs este cel prin care te educi singur. Acum câţiva ani, am renunţat la job şi am ales să-mi fac un business al meu. Am cochetat cu domeniul cofetăriei cam cinci-şase ani în paralel cu jobul pe care îl aveam.“

Cea mai bună promovare s-a dovedit a fi sistemul de recomandări din vorbă în vorbă în rândul clienţilor. O perioadă, toate dulciurile Ioana le făcea într-un laborator restrâns din Bucureşti, până când a ajuns în punctul în care avea prea multe comenzi ca să-i mai ajungă acel spaţiu. Aşa că s-a gândit să deschidă o cafenea care să aibă şi laborator integrat.

„Am vrut iniţial să deschid cafeneaua înainte de pandemie. Găsisem un spaţiu în zona Aviatorilor, dar după o săptămână a venit lockdownul şi nu am mai deschis. După lockdown, am decis să căutăm alt spaţiu, era nevoie, pentru că nu mai aveam loc să mă desfăşor în laboratorul pe care îl aveam. Am găsit un loc în zona Pieţei Alba Iulia din Bucureşti şi am deschis. Ne-am făcut o comunitate de clienţi de toate vârstele.“

În deschiderea Dulcipass, Ioana a investit aproximativ 60.000-70.000 de euro. Din aprilie, când a avut loc inaugurarea, până în decembrie, investiţia a fost recuperată.

„Anul acesta, cea mai bună lună ca venituri a fost luna mai, când am avut cam 25.000-30.000 de euro afaceri. Aş vrea să depăşesc pragul de 100.000 de euro în 2022“, preconizează Ioana Suhan.

În timpul verii, Dulcipass se concentrează pe comenzile de candy baruri şi torturi pentru evenimente. De pildă, vara aceasta, Ioana a trebuit să onoreze circa 20-30 de evenimente de genul nunţilor şi al botezurilor, astfel că aproape fiecare weekend a fost ocupat şi la fel este şi în perioada următoare.

„Un candy bar pentru un eveniment cu 150-200 de invitaţi costă 3.000-5.000 de lei, iar dacă facem şi tort ajunge 5.000-7.000 de lei. În principiu, costul este de 20-30 de lei pe persoană participantă la eveniment.“

Prăjiturile din oferta de candy bar sunt diferite de cele pe care Ioana Suhan le are are în cafeneaua de pe strada Rodiei din Bucureşti. Acolo gama cuprinde mai degrabă prăjituri premium, în principal tarte. O tartă costă între 18 şi 20 de lei, fursecurile sunt 5-6 lei, checurile – 8-9 lei. Cele mai populare tarte sunt cea cu zmeură şi cea cu cremă de ciocolată cu caramel şi rodie.

„Mai departe încerc să diversific gama de produse, să introduc poate şi un gem de fructe sau o pastă de alune de luat pentru acasă.“

Planul Ioanei era să mai deschidă anul acesta un local, însă nu s-a mai concretizat. Totuşi, ea spune că mai mult ca sigur în 2023 va apărea a doua cafenea Dulcipass în Bucureşti.

 

O tartă costă între 18 şi 20 de lei, fursecurile sunt 5-6 lei, checurile – 8-9 lei. Cele mai populare tarte sunt cea cu zmeură şi cea cu cremă de ciocolată cu caramel şi rodie.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania