#AntreprenoriiRoMâine

#AntreprenoriiRoMâine. Dent Estet: Jumătate dintre adulţi şi 30% dintre copiii din România merg la stomatolog. Este loc pentru dezvoltare în acest sector

27.05.2022, 09:54 Autor: Roxana Petrescu

Din cei 158 de medici din reţeaua Dent Estet, liderul pieţei de servicii stomatologice din România, 50 sunt dedicaţi copiilor.

Dacă la început pacienţii apelau la serviciile de stomatologie doar pentru partea medicală, acum contează din ce în ce mai mult aspectul estetic. În ciuda acestei tendinţe însă, statisticile arată că numai jumătate dintre români apelează la serviciile unui stomatolog, astfel că piaţa oferă oportunităţi interesante de dezvoltare celor care doresc să investească în domeniu.

“Statisticile spun că jumătate dintre români merg la stomatolog, iar la copii procentul este de 30%. Deci, cum jumătate din populaţie nu merge la stomatolog, este loc de dezvoltare pentru toţi”, a spus Cristian Taban, directorul executiv al Dent Estet, în cadrul emisiunii #AntreprenoriiRoMâine, un proiect editorial realizat de ZF alături de MedLife. Dent Estet face parte din 2016 din grupul MedLife, cel mai mare furnizor de servicii medicale private din România.

Dent Estet a pornit în 1999 de la un cabinet, pentru ca în 2016, la momentul preluării de către MedLife, să fie deja un business de 5,5 milioane de euro cu 7 clinici, 60 de medici şi 34 de unituri (scaune stomatologice). Anul trecut, Dent Estet s-a apropiat de o cifră de afaceri de 24 de milioane de euro, având 158 de medici, o echipă totală de 500 de oameni şi 15 clinici cu 98 de unituri.

Una dintre strategiile care au diferenţiat Dent Estet pe piaţa de profil a fost introducerea din 2008 a serviciilor destinate copiilor livrate de medici dedicaţi în exclusivitate acestui segment.

„Fiecare pas a fost atent analizat, nu am riscat de multe ori. În 2008 am deschis prima clinică pentru copii. A fost un concept de tip blue ocean (o piaţă neexploatată care-i permite unui investitor să capteze deodată cote semnificative) pentru că nu exista nicio clinică dedicată exlcusiv copiilor, cu medici care lucrează exclusiv cu copiii. Am pregătit acest moment cu un an înainte. A contat enorm că am deschis în plină criză. Atunci ne-am impus ca lider de piaţă, prin curajul de a nu frâna, ci de a accelera. Stomatologia pentru copii reprezintă stomatologie prevenţională şi educaţie“, a spus Oana Taban, fondatoarea şi CEO-ul Dent Estet.

Azi, din cei 158 de medici din reţeaua Dent Estet, 50 sunt dedicaţi copiilor.

“Toţi medicii noştri lucrează doar în grupul nostru. Este un punct diferenţatior. Avem 15 clinci în acest moment în 8 oraşe şi în continuare dezvoltăm cu fiecare oraş dacă nu o clinică separată, un etaj cel puţin dedicat copiilor şi adolescenţilor”, a mai spus Taban.

O altă tendinţă vizibilă este orientarea clienţilor spre zona de servicii stomalogice care vizează partea estitică, nu doar tratarea unei probleme.

“Ultimii doi ani au adus acest accent uriaş pe digitalizare. Pacientura a trecut de la începuturi când se trata doar partea medicală spre partea estetică, dar estetică nu potţi face fără digitalizare”, a subliniat Cristian Taban.

Accesul la tehnologii tot mai avansate mai accelerează o tendinţă, cea a supraspecializărilor.

“Pacientul alege să meargă spre echipe. Nu doar un singur medic se ocupă de sănătatea orală. Fiecare caz este abordat multidisciplinar, gestionat de un medic coordonator, pacientul beneficiază de expertiza unei întregi echipe“, a mai spus Oana Taban.

Piaţa de tratamente stomatologice este în proporţie de circa 99% privată şi tocmai de aceea prevenţia joacă un rol extrem de important. Mai departe, tocmai pentru că tratamentele nu sunt decontate de stat decât într-o foarte mică măsură, pacienţii sunt foarte atenţi.

„Pacientul român, al nostru, este foarte informat, cercetează foarte mult, vine foarte pregătit pentru discuţia cu medicul. Alege conştient planul său de tratament“, a completat Cristian Taban. Potrivit acestuia, strategia Dent Estet se va baza, ca şi până acum, pe doi piloni, dezvoltări proprii şi explorarea oportunităţilor de business pe care le oferă piaţă.

 

Articolul face parte din proiectul editorial Antreprenorii RoMaine, susţinut de MedLife. Cu peste 35 de achiziţii, MedLife a devenit un agregator de companii, coagulând o comunitate de peste 60 de antreprenori români, majoritatea medici, care au pornit câte o firmă în România şi au ajuns la rândul lor să achiziţioneze alte companii. Antreprenorii RoMâine, înglobaţi în structura gigant a MedLife, sunt un catalizator pentru transformarea şi consolidarea sănătăţii în ansamblu, dar şi a sănătăţii economiei româneşti. Prin seria de materiale din cadrul proiectului editorial Antreprenorii RoMâine, aducem în prim plan MED angels care prin profesionalismul lor şi investiţia în sănătate au aşezat business-uri sustenabile şi devin o resursă pentru antreprenorii tineri care vor contribui la randul lor la propulsarea sistemului medical românesc.

 

 


 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Medlife