#AntreprenoriiRoMâine

#IntraprenoriiRoMâine. Raluca Gavrilă, manager, MedLife Constanţa: Nici pe departe nu s-au terminat oportunităţile pentru MedLife în Constanţa. Pentru anul acesta ne propunem un centru de wellness

23.02.2023, 00:05 Autor: Roxana Petrescu

De la momentul intrării pe piaţa din Constanţa, în 2014, businessul MedLife a ajuns acum la un rulaj de 14 mil. lei, cu o echipă de 130 de membri, o hiperclinică, cinci puncte de recoltare şi cu un plan important de dezvoltare pentru anul acesta, un centru de wellness.

„Am început cu un exerciţiu de antreprenoriat acum 25 de ani. Era o curiozitate de a face ceva util, acesta a fost un lucru constant pe tot parcursul evoluţiei mele. Mă ocupam de zona de intermedieri de echipamente de pro­tecţie. A fost o experienţă bună, un exerciţiu de organizare, însă domeniul în care mi-am dorit să ajung a fost domeniul medical. De aici au rezultat o serie de oportunităţi“, spune Raluca Gavrilă, actualul mana­ger al MedLife Constanţa, în cadrul emisiunii #IntraprenoriiRoMâine, un proiect editorial realizat de ZF alături de MedLife.

Experienţa de antreprenoriat a fost dublată de mai multe perioade de activitate în cadrul unor companii farmaceutice importante până în 2014 când Raluca Gavrilă a intrat în echipa MedLife, la acel moment grupul făcând primii paşi în Constanţa.

„În 2014, în momentul intrării MedLife în Constanţa, atunci am intrat şi eu în echipă. Ne-am «născut» împre­u­nă. Am început cu un mic laborator şi apoi a urmat deschiderea hiperclinicii. M-am ocupat de tot ce a însemnat pu­nerea ei pe picioare. În 2014 aveam un la­borator cu două puncte de recoltare şi hiperclinica care a a pornit pe pilonii a 20 de specialităţi, imagistică mare, cu o echipă de 65 de persoane“.

„Azi suntem 130 de oameni, avem 30 de specialităţi medicale şi ne bucurăm de o dezvoltare consolidată a echipei de medici, supraspecializări şi zone de excelenţă. MedLife a fost primul şi cel mai mare exerciţiu de intraprenoriat pe mine.“

Din punctul ei de vedere, activitatea pe care o desfăşoară în cadrul MedLife se aseamănă foarte mult cu cea de antreprenor, dar umbrela de protecţie a grupului este extrem de importantă.

„Este foarte important să te simţi potrivit într-un loc, pentru că atunci presiunea se transformă în instrument care te ajută să creşti“.

Ultimii ani au fost extrem de provocatori, admite Raluca Gavrilă, dar în perioada pandemiei, de exemplu, operaţiunile nu au fost nicio zi închise, iar acest lucru a fost un aspect care a contat în ochii pacienţilor.

„Atunci era relevant să fii deschis, iar asta a contat. În 2022, a fost revenirea evidentă. Lucrurile au stat mai bine ca în 2019 ca număr de pacienţi, simţitor mai bine. MedLife Constanţa este aproape de 14 milioane de lei, cu o evoluţie constantă de creştere de două cifre.“

Raluca Gavrilă spune că una dintre cele mai importante tendinţe vizibile în acest moment este reactivarea grijii faţă de propriul corp, care mai departe se vede în creşterea cererii pentru serviciile de wellness.

„Aste ne propunem şi pentru 2023, un centru de wellness cu partea de kinetoterapie. Este un proiect în lucru, dar categoric este prioritar. Ne spun pacienţii că este o nevoie.“ Partea de ginecologie, pediatria, dar şi extinderea specialităţilor în zonele deficitare, cum ar fi psihiatria sunt alte oportunităţi de creştere.

„Este un exerciţiu permanent de a extinde pentru că trebuie să fii pregătit pentru orice. Trebuie să fii prezent. Mă văd parte dintr-un bulgăre, nu mă văd în afară, eu ca manager. Sub nicio formă nu trebuie să fim sub nivelul la care am ajuns în momentul de faţă. Să creşti înseamnă să menţii calitatea şi să extinzi. Nici pe departe nu s-au terminat oportunităţile. Nu poţi să spui <<şi, ce mai e de făcut, ci, Doamne, cât mai e de făcut>>.


Articolul face parte din proiectul editorial #IntraprenoriiRoMâine, susţinut de MedLife. În cele aproape trei decenii de existenţă, MedLife s-a dezvoltat sănătos, fiind o companie românească reper pentru mediul de business local. ADN-ul companiei are la bază atât valorile antreprenoriale, cât şi pe cele intraprenoriale, MedLife încurajând în mod deschis iniţiativele antreprenorilor interni - manageri de spitale, clinici, laboratoare sau din departamentele de suport. Prin seria de materiale din cadrul acestui proiect editorial, aducem în prim-plan oamenii MedLife, care prin idei inovatoare şi gândire strategică, au contribuit în mod direct la dezvoltarea sustenabilă a celui mai mare sistem de sănătate privat din România şi care devin o sursă de inspiraţie pentru mediul de business, prin curajul şi viziunea lor.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Medlife