Auto

Business Magazin. Ce succes vor avea camioanele electrice în România?

Autor: Bogdan Alecu

12.03.2023, 12:16 178

În 2011 era vândut primul autoturism electric în România – Mitsubishi iMiEV. Costa mai bine de 35.000 de euro cu TVA, era la fel de mic precum un Matiz şi putea rula cel mult 160 km. 11 ani mai târziu autoturismele electrice deja se vând în peste 10.000 de unităţi în România şi deja au început şi livrările de camioane electrice.

Tot mai multe companii vor să reducă emisiile de dioxid de carbon pe întreg lanţul, de la producţie la livrare, motiv pentru care sunt dispuse inclusiv să plătească în plus, cu menţiunea ca livrările să fie realizate cu zero CO2. Astfel, şi companiile din domeniul transporturilor vin în întâmpinarea acestor idei şi implicit cumpără camioane electrice. Lidl a demarat alături de transportatorul Blue River o revoluţie în 2022 – Blue River a cumpărat anul trecut primul camion Scania „dintr-o bucată” cu propulsie 100% electrică. În prima săptămână din februarie 2023 au urmat alte două - un camion Mercedes-Benz electric şi un cap tractor Volvo care să livreze marfă din depozitul central de pe A2 Bucureşti-Constanţa în judeţele din sud-estul României.

„În România avem mai mulţi clienţi care au comandat camioane electrice. Următoarele livrări vor avea loc în trimestrul al doilea, în aprilie-mai. Este pentru compania Routier din Cluj. Routier este un caz unic pentru că ei lucrează cu transport feroviar şi pot transporta astfel de la client la client cu emisii zero de dioxid de carbon. Acesta este modelul lor de business şi noi susţinem modelul. Electricul nu va putea înlocui dieselul. Vor exista aplicaţii unde camionul electric se va integra perfect, iar pentru distanţe lungi va fi fuel cell şi în cazul anumitor lucrări va rămâne motorul cu ardere internă, dar cu un combustibil sustenabil”, a spus Per Forsberg, managing director al Volvo România.

Livrarea camionului Volvo are loc la câteva zile de când şi cei de la Mercedes-Benz Trucks & Buses au livrat tot către Blue River primul camion electric eActros din România. Modelul eActros 400 urmează să intre în operaţiunile curente de transport marfă ale retailerului Lidl România. Camionul electric va fi folosit pentru livrarea produselor, printre care se numără şi produsele proaspete, precum fructele şi legumele, către magazinele Lidl din Bucureşti şi împrejurimi, atât ziua, cât şi noaptea, contribuind astfel la reducerea emisiilor de carbon şi a poluării fonice. Livrarea primului camion electric eActros către o companie de transport din România marchează un nou pas important în tranziţia către un transport sustenabil. „Primul dintre cele trei camioane Mercedes-Benz eActros ajunse în România pentru a fi testate de partenerii noştri şi-a croit atât de repede loc în operaţiunile de transport ale firmei Blue River pentru retailerul Lidl România”, a declarat Valeriu Zaharia, CEO al Mercedes-Benz Trucks & Buses Romania.

La doar câteva luni de când Volvo Trucks a început producţia în serie a gamei de camioane grele electrice, Volvo Trucks România a livrat primul autotractor, un Volvo FH Electric 4x2T, către Blue River. „Această livrare reprezintă un pas major înainte  pentru călătoria pe care o face compania noastră în domeniul electromobilităţii! Acesta nu este doar primul camion electric Volvo pe care-l livrăm în România, dar este şi primul autotractor electric de 40 de tone prezent în ţară. Orice pas în tranziţia ecologică a transporturilor ne aduce mai aproape de o societate fără carbon. Iar Volvo Trucks, în calitatea sa de producător cu cea mai largă gamă de vehicule electrice în producţia în serie, este complet pregătit să sprijine industria în tranziţia către un transport sustenabil”, e explicat Per Forsberg.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO