Auto

Consiliul Concurenţei: Dezechilibrul pieţei asigurărilor auto se va menţine şi în 2024, ceea ce ar putea duce fie la o creştere a tarifelor practicate, fie la o scădere a cererii. Scăderea presiunii concurenţiale poate fi explicată prin dezechilibrele majore între cerere şi ofertă din ultimii trei ani

Prin faptul că societăţile de asigurări care practică RCA nu au mai putut seta preţurile în funcţie de riscurile pe care şi le-au asumat, în ton cu evoluţiile economice şi influenţele macroeconomice, acest lucru se va vedea anul viitor când plafonarea va fi eliminată. Deşi şansele ca preţurile poliţelor RCA să crească sunt mari, rămâne de văzut ritmul în care vor creşte.

Prin faptul că societăţile de asigurări care practică RCA nu au mai putut seta preţurile în funcţie de riscurile pe care şi le-au asumat, în ton cu evoluţiile economice şi influenţele macroeconomice, acest lucru se va vedea anul viitor când plafonarea va fi eliminată. Deşi şansele ca preţurile poliţelor RCA să crească sunt mari, rămâne de văzut ritmul în care vor creşte.

Autor: Mircea Nica

08.11.2023, 09:00 159

Până la sfârşitul anului 2023, ca urmare a retragerii în luna martie, a autorizaţiei de către ASF a liderului pieţei de RCA, Euroins România, un număr extrem de ridicat de asiguraţi, în special de RCA, vor solicita încheierea unor noi contracte, ce vor trebui preluate de către alţi asigurători activi rămaşi pe piaţă  Chiar dacă acum preţul poliţelor RCA este plafonat, forma de plafonare gândită nu a fost una generală la un nivel al preţului impus, ci s-au limitat preţurile poliţelor RCA la nivelul individual al fiecărei companii, pe fiecare segment de clienţi, la preţul practicat de la finalul lunii februarie. Iar din 2024 dispare plafonarea tarifelor RCA.

Piaţa asigurărilor auto, care include segmentul asigurărilor obligatorii auto (RCA) şi asigurările facultative auto (Casco), a înregistrat o scădere a presiunii concurenţiale faţă de anul 2022, care poate fi explicată prin prisma transformărilor majore ale industriei asigurărilor din ultimii trei ani care au generat dezechilibre majore între cerere şi ofertă, potrivit unui raport privind evoluţia concurenţei în sectoare-cheie al Consiliului Concurenţei.

Instituţia anticipează că dezechilibrul pieţei asigurărilor auto se va menţine şi în anul 2024, ceea ce ar putea conduce fie la o creştere a tarifelor practicate, fie la o scădere a cererii, în contextul economic actual caracterizat de o inflaţie încă ridicată.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO