Peste 2.000 de tehnicieni lucrează în cadrul centrului tehnologic de cercetare şi dezvoltare al producătorului de componente auto Continental din Timişoara, unde coordonează unele dintre cele mai avansate proiecte tehnologice din industrie. Acestea vor conduce la crearea automobilului "autonom", care se va conduce singur, fără intervenţia şoferului.
"Următorul pas în automotive îl reprezintă o mai mare interdependenţă şi o mai mare colaborare între sisteme. Partea care se dezvoltă cel mai mult acum este condusul parţial automat. Avem deja sisteme care permit avertizarea în momentul în care este părăsită banda fără semnalizare sau tempomat adaptiv care păstrează distanţa faţă de maşina din faţă. Toate aceste sisteme au rolul de a ne pregăti pentru următorul pas: automobilul care se poate conduce singur", a spus Helmut Matschi, membru în consiliul de administraţie al Continental AG Germania, responsabil pentru componentele de interior.
Continental a investit 20 mil. euro în extinderea centrului din vestul ţării şi mai caută 400 de ingineri pe care să-i angajeze în perioada următoare.
Extinderea centrului Continental vine la aproape doi ani de când şi francezii de la Renault au deschis un centru de teste la Titu şi au extins centrul Renault Technologie Roumanie cu investiţii de peste 400 mil. euro. Diferenţa dintre cele două proiecte este reprezentantă de faptul că RTR se concentrează pe proiectarea de automobile în special pe platforma low-cost a Logan, în timp ce Continental dezvoltă la Timişoara componente de înaltă tehnologie care ajung pe maşini precum Mercedes-Benz SLS (care costă peste 200.000 de euro) sau Bentley.
"În România lucrăm la componente pentru automobile hibrid. Producem elemente electronice pentru transmisii care nu mai sunt realizate din plastic, ci din ceramică, pentru a rezista mai bine temperaturilor înalte. Producem noile generaţii ale head-up display sau chei bi-direcţionale care permit inclusiv verificarea presiunii în roţi de la distanţă. Producem senzori şi camere care permit oprirea maşinii în cazul în care se detectează un pieton. Producem acest sistem atât pentru Volvo, cât şi pentru Volkswagen. Mai dezvoltăm pedala de acceleraţie cu force-feedback care încă nu este pe piaţă. Din software se poate controla ca pedala să fie mai tare în modul eco sau dacă detectează un accident iminent", a spus Christian von Albrichsfeld, director general al Continental Automotive România şi manager pentru cercetare şi dezvoltare pe România.
Continental a investit în România în total peste 575 de milioane de euro, cea mai nouă investiţie fiind cea de 20 de milioane de euro în centrul de cercetare şi dezvoltare.
De ce investesc nemţii în România?
"Pentru că produsele noastre trăiesc din inovaţii. Iar acesta este motivul pentru care investim atât de mult în cercetare. Pe de-o parte aici sunt dezvoltate aplicaţii software, iar pe de alta cercetare cu privire la ce va intra în producţie în următorii cinci-zece ani", a spus Matschi. El afirmă că referitor la "strategia Continental cu privire la interior avem deja toate elementele în centrul de la Timişoara. Vom investi mult atât în cercetare şi dezvoltare cât şi în producţia din România, atât la Sibiu cât şi Timişoara", a spus membrul în consiliul de administraţie al Continental AG.
Continental va angaja până la finalul anului peste 1.000 de oameni, iar în total grupul german va încheia 2012 cu peste 11.500 de salariaţi.
"Noi avem în România nu doar producţie, ci şi un foarte mare departament de cercetare şi dezvoltare, creat aici tocmai datorită inginerilor bine pregătiţi. Noi suntem prezenţi în oraşele unde sunt universităţi politehnice foarte bune, precum Timişoara, Iaşi sau Sibiu. Desigur, noi colaborăm mult cu universităţile. Spre exemplu, am investit peste jumătate de milion de euro în Universitatea Politehnică din Timişoara în diferite laboratoare pentru ca studenţii să poată practica în condiţii mai bune", a spus Christian von Albrichsfeld.
În afară de investiţia în noul centru R&D, Continental a mai alocat la Timişoara alte şase milioane de euro pentru extinderea fabricii de componente electronice.
Printre proiectele Continental România se numără sistemele multimedia şi navigaţie de la grupul Volkswagen - atât computerul de bord MMI (MultiMedia Interface) al Audi, cât şi cele de pe modelele Volkswagen şi chiar Bentley.
"Dezvoltarea componentelor prezentate este realizată în România. Spre exemplu, pentru sistemele de navigaţie dezvoltarea software este realizată în România, iar partea hardware este devoltată în Germania. În partea de software este însă cea mai multă muncă deoarece pentru fiecare ţară în parte există software personalizat, inclusiv în funcţie de limbă", a spus Christian von Albrichsfeld.
Continental mai produce în România indicatoare de bord, display-uri secundare şi unităţi de control pentru caroserie (sisteme care includ închiderea centralizată şi sistemul de recunoaştere a chipului din cheia de contact), frâne electronice de parcare, unităţile de control pentru airbaguri. Componentele sunt livrate către cel puţin 15 grupuri auto la nivel mondial.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels