Auto

Dacia Duster a devenit un model aspiraţional pentru clienţi. Ei cumpără „Duster“, nu „Dacia Duster“. Modelul e mai puternic decât marca

Dacia Duster a devenit un model aspiraţional pentru...

Autor: Bogdan Alecu

20.10.2022, 00:07 7022

SUV-ul Duster este maşina care a scos Dacia din aria „low cost“ şi a devenit un brand mai puternic decât marca în sine, este de părere Xavier Martinet – vicepreşedinte senior, Dacia, Marketing, Sales & Operations.

„Clienţii cumpără acum Duster – nu Dacia Duster. În acest moment brandul Duster este mai puternic decât Dacia. Dar mâine vrem să cumpere Dacia Duster, Dacia Sandero, să mizăm pe identitatea brandului. În acest moment vorbim de vânzări de sute de mii de maşini la Duster şi Sandero, iar restul se numără în zeci de mii. Dacia a fost până acum un vehicul cu «doi cai». Acum vrem o consistenţă mai mare, să avem cinci cai de tracţiune“, a subliniat Xavier Martinet.

Dacă alte mărci au ales să lanseze modele electrice care vor înlocui actualele modele cu motoare cu ardere internă, Xavier Martinet explică faptul că actuala gamă Dacia va păstra denumirile şi după electri­ficare. „Şi după ce va veni electri­ficarea, Dacia va păstra nu­mele modelelor – Duster va fi Duster şi electric, este brandul cel mai valoros din gamă şi este cel care a scos Dacia din conceptul de low-cost.“

„Duster este acum un model aspiraţional. Întrebarea e, care va fi următorul aspiraţional.  Logan a fost o revoluţie atunci când a fost lansat, Duster la fel. Jogger vine acum drept cel mai accesibil automobil cu şapte locuri. Următorul costă cu 60% mai mult”, a spus executivul.

Miza Dacia în 2022 a fost aceea de a se alinia la noua strategie de identitate a mărcii.

“Avem nevoie de consistenţă în gamă. Este greu să faci un upgrade în acelaşi timp la toată gama, aşa cum a făcut acum Dacia cu identitatea de marcă. Nimeni nu a mai făcut asta până acum. La final de octombrie începem producţia în toate fabricile Dacia”, a subliniat directorul de marketing.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO