Renault a oprit luna aceasta producţia utilitarei Logan Pick-up la Mioveni, iar până la finele anului vor fi "trase pe dreapta" şi modelele Logan MCV şi Van, pe măsură ce aceste maşini vor fi înlocuite de modele produse în Maroc.
"Unele dintre modelele actuale vor ieşi treptat din producţia uzinei de la Mioveni pentru a face loc noilor modele. Modelul Logan Pick-up a ieşit recent din producţie", au declarat oficialii Dacia. În a doua parte a acestui an la Mioveni va intra în producţie noul Sandero facelift, iar spre finele anului cea de-a doua generaţie a Logan.
În ultimii cinci ani ponderea exporturilor Dacia în producţie a crescut de la 56% (în 2007) la peste 93% în primul semestru al acestui an, timp în care nu a fost construită nicio autostradă spre Europa de Vest pentru a facilita exporturile şi a reduce costurile. În acelaşi interval, vânzările Dacia pe piaţa locală au scăzut de la peste 100.000 de autovehicule în 2007 la ceva mai mult de 30.000 de unităţi în 2011, pe măsură ce puterea de cumpărare a românilor a scăzut, atât pe fondul devalorizării monedei naţionale în raport cu euro, cât şi al tăierilor salariale.
Constantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia, declara luna trecută că uzina este "în grafic" în ceea ce priveşte lansarea unui nou model. Renault va investi în acest an peste 250 mil. euro în România pe fondul modernizării uzinei de la Mioveni, printre proiecte numărându-se o linie robotizată de prese de mare tonaj.
Citiţi materialul integral pewww.zfcorporate.ro
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels