Auto

Dealerii de maşini noi se întrec cu Dacia la exporturi

Dealerii de maşini noi se întrec cu Dacia la exporturi

Autor: Bogdan Alecu

03.07.2014, 00:06 525
Fenomenul reexporturilor continuă pe piaţa auto locală, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înma­triculare a Vehiculelor (DRPCIV), iar lunar până la 5% din maşinile noi înmatriculate în România sunt radiate în termen de câteva zile de la înregistrare şi reexportate, cu precădere pe pieţe vest-europene.
 
„Nimeni nu mai dezbate acum fenomenul exporturilor, care este în continuare real. Avem o cotă oficială de maşini înmatriculate şi radiate de 3,5% în primele cinci luni ale anului. Pe lângă acestea sunt multe care au fost reexportate fără a mai fi înmatriculate deloc, iar cu acestea procentul urcă spre 25%. Aceasta este o politică dezvoltată după 2009 încoace, dar în 2013 şi 2014 s-au mai redus volumele“, a spus Alin Radu, general manager, biroul de reprezentanţă al Suzuki România.
 
În primele cinci luni ale anului din România s-au exportat aproape 2.700 de maşini, din care 715 au fost înmatriculate pe piaţa locală după luna decembrie 2013, acestea reprezentând circa 3% din totalul maşinilor înregistrate în intervalul ianuarie-mai din acest an.
 
„Dealerii în disperare de cauză încearcă să-şi rotunjească veniturile vânzând maşini către ţările Europei de Vest. Integrarea europeană are avantaje şi dezavantaje, iar printre avantaje se numără şi posibilitatea de a vinde pe alte pieţe fără taxe. Dar pe termen lung, o astfel de politică este perdantă deoarece sunt maşini care nu mai vin în service şi sunt vândute cu o marjă de profit foarte mică“, a spus Radu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO