Auto

Drive-test Logan Privilege: cum a modificat Dacia masina ca sa placa si in Est, dar si in Vest

Drive-test Logan Privilege: cum a modificat Dacia masina ca sa placa si in Est, dar si in Vest

Pretul celei mai puternice variante Logan ajunge la 10.000 de euro

20.09.2006, 19:24 256

La putin timp dupa Renault, Dacia a restilizat usor cel mai bine vandut model al sau din Romania, Logan, si a organizat un drive-test pentru presa cu primul motor de peste 100 de cai-putere.
O suta de cai-putere, culoare gri metalizat, insertii de aluminiu pe consola centrala si casetofon cu fata detasabila. Acestea sunt printre argumentele care ar trebui sa convinga aproximativ 20.000 de romani sa isi cumpere de anul viitor o Dacie pe care sa dea aproximativ 10.000 de euro.
Cea mai puternica varianta de echipare Logan, Privilege, ar trebui sa faca trecerea modelului Logan catre o alta categorie de clienti, mai pretentiosi, potrivit reprezentantilor producatorului local.
Pana la noul motor de 1,6 litri si 105 cai-putere (cel mai puternic din istoria Dacia) atentia este captata de noi elemente de design.
Printre acestea, patru noi nuante de vopsea metalizata pentru caroserie, bare de protectie, baghete laterale si, mai ales, oglinzi laterale toate vopsite integral in culoarea caroseriei. Grila fata pare mai agresiva si acorda un plus de sportivitate.
Noul design al stopurilor, eleronul incorporat si butonul pentru deschiderea portbagajului (era chiar incomod ca soferul sa scoata cheia din contact de fiecare data cand dorea sa caute ceva in portbagaj...) completeaza lista principalelor modificari care pot fi observate la varianta de echipare Logan Privilege (denumire preluata de la Renault) la o privire sumara.
Oficialii Dacia au spus ca aceste modificari au fost impuse de noile tendinte ale pietei si pentru a face mai atractiva masina autohtona nu doar pentru soferul roman, ci si pentru strainii cu exigente ridicate, dat fiind ca o buna parte a celor cateva sute de mii de masini livrate de uzina din Pitesti din anul 2004 au mers la export. Pe langa restilizarea portbagajului si introducerea a patru noi nuante de vopsea metalizata pentru caroserie Logan a imprumutat de la "varul" sau Renault Clio Symbol si alte elemente. Logan este echipat acum cu o gama noua de jante din aliaj usor de 15 toli. Logan a avut de-a lungul timpului probleme cu jantele de aliaj usor, rechemand pe parcursul verii trecute mai multe zeci de automobile de pe pietele vest-europene. Motivul fusese un test al revistei frantuzesti Auto Journal, in urma caruia o anvelopa Continental s-a desprins de pe janta din aliaj usor a unei roti din fata.
Noul Logan aduce modificari si la interior. Plecand de la portierele care par ca se inchid acum mult mai silentios si pana la noile tapiterii sau bordul masinii care este mult mai stilizat.
Astfel, cadranele par mai mari si mai lizibile, iar consola centrala, mai practica, prezinta insertii de aluminiu. Comenzile sunt mai accesibile si mai usor de manevrat si, ca si element de decor, casetofonul are acum si fata detasabila, fiind pentru prima data cand este oferita aceasta posibilitate ca dotare de serie pentru Dacia.
Schimbatorul de viteze si volanul vin acum cu finisaj din piele, Dacia incercand sa isi largeasca masa de clienti prin atacarea unei categorii de clienti pana acum inaccesibila.
Aluminiul, atat de utilizat de producatorii internationali de automobile, este prezent si in portierele noului Logan, in manerele pentru deschiderea acestora.
Dacia spera ca prin imbunatatirile aspectului interior si look-ului mai modern sa faca consumatorul sa treaca peste faptul ca noile modele au un pret mai mare.
Ambiance, cea mai ieftina varianta a liniei are acum un pret usor mai mare ce a ajuns la 6.400 de euro, iar Prestige, varianta de top, a ajuns la 10.000 de euro, adica dublu fata de pretul variantei de baza anuntate odata cu lansarea modelului Logan.
Principala noutate ramane insa motorul cu capacitatea de 1,6 litri si 16 valve ce dezvolta 105 cai-putere la o turatie de peste 5.500 de rotatii.
Propulsorul este mult mai "nervos" decat celelalte aflate in portofoliul Dacia, insa datorita greutatii caroseriei, performantele la demaraj lasa de dorit.
Masina are o stabilitate destul de buna, dar la vitezele superioare trecerea peste unele denivelari nu este tocmai placuta.
Antifonarea masinii este buna, cel putin pana la 120-130 de kilometri pe ora, adica limita dincolo de care incep sa curga amenzile de circulatie.
Datele tehnice ale masinii indica un consum mediu de mixt de 7,3 litri la suta de kilometri.
Pe tronsonul Bucuresti-Constanta, unde a fost realizat drive-test-ul si in conditiile unui stil mai dinamic, consumul mediu pe care l-a indicat computerul de bord a fost de aproximativ 10 litri la suta de kilometri.
Prin noua linie de design si echipari, Dacia Logan pare ca vrea sa intre in concurenta deplina cu Renault Clio Symbol, modelul entry-level al producatorului francez.
Clio Symbol a fost timp de mai multi ani cel mai bine vandut model de import de pe piata locala, importatorul local al marcii anuntand recent lansarea unei variante restilizate a acestui model.
Scopul declarat al acestei restilizari este, potrivit reprezentantilor Renault, pozitionarea mai clara a lui Clio Symbol fata de modelul Logan, cu care incepe sa se suprapuna tot mai mult.
Oficial, potrivit datelor Renault, Logan ramane o masina dedicata celor ce cauta in primul rand confort si spatiu de depozitare, in timp ce Symbol se adreseaza clientilor care doresc o calitate mai buna si imagine de marca, fiind dispusi sa plateasca pentru acestea.
Cu toate acestea, odata cu trecerea modelului Logan de pretul de 10.000 de euro - varianta de echipare Privilege, cele doua marci s-ar putea canibaliza, potrivit analistilor din piata auto.
Mai mult, francezii de la Renault au declarat ca nu vor dezvolta un model Clio Symbol pe baza actualei generatii Clio III, asa cum se intamplase pana acum. Practic, recentul facelift al modelului Clio Symbol are scopul de a mentine masina cat mai mult in topul vanzarilor pe segmentul sau.
Chiar daca in materie de preturi incep sa se apropie din ce in ce mai mult, Logan si Clio Symbol se deosebesc in materie de performante dinamice, mai ales in cazul variantelor de top.
Astfel, pe piata locala, Symbol vine in patru variante de motorizare. Doua motoare pe benzina, de 1,4 litri cu 8 sau 16 valve, respectiv 75 sau 98 de cai-putere. In varianta diesel Renault ofera un motor de 1,5 litri dCi, care dezvolta 65 sau 80 de cai-putere.
Logan este disponibil tot in patru variante de motorizare, insa doar un motor este diesel - 1,5 litri dCi, acelasi care echipeaza si modelul Renault Clio Symbol. Comun este si motorul de 1,4 litri si 75 de cai-putere. Cele mai puternice motoare de pe Logan au insa 1,6 litri si dezvolta 98 de cai-putere si respectiv 105 cai-putere.

Atac la Clio Symbol
Clio Symbol a fost timp de mai multi ani cel mai bine vandut model de import de pe piata locala.
Renault a anuntat recent lansarea unei variante restilizate a acestui model. Scopul declarat al acestei restilizari este, potrivit reprezentantilor Renault, pozitionarea mai clara a lui Clio Symbol fata de modelul Logan, cu care incepe sa se suprapuna tot mai mult.
Clio Symbol este disponibil, la fel ca si Logan,
in patru variante de motorizare. Daca, in cazul Renault, este vorba de doua motoare pe benzina si doua diesel, Logan ofera doar un motor diesel.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO