Auto

Drive-test Mazda2 sau cum se descurca japonezii in clasa mica europeana

12.02.2003, 00:00 41

Mazda2. Acesta este semnalul ca producatorul japonez aflat sub umbrela grupului american Ford ridica miza pe piata auto europeana prin lansarea celui de-al doilea automobil, dupa Mazda6, din momentul in care a decis o noua abordare a pietei, prin promovarea in special in Europa a unei noi imagini al carei element de baza este "spiritul zoom-zoom".
Produs la fel ca si predecesorul sau in totalitate in Europa, mai exact la Valencia, adica acolo unde este produs si modelul Ford Fiesta, Mazda2 ataca unul dintre cele mai in voga segmente in acest moment pe piata auto din Europa: segmentul B, adica mica. Si care alt loc ar fi fost mai bun pentru o astfel de lansare, daca nu un oras aglomerat cum este cazul Barcelonei. Pentru ca pana la urma avantajul principal al lui Mazda2 fata de concurenti se simte cel mai bine in oras, unde cei 45 de litri pe care ii are rezervorul modelului Diesel ajung pentru nu mai putin de 1.000 de kilometri! Nu este nevoie sa va apucati acum sa calculati consumul mediu, va spunem noi ca acesta este de 4,5 litri la 100 de kilometri. Si nu uitati, vorbim de motorina! Precizarea este necesara deoarece s-ar putea sa fiti suprinsi de faptul ca Mazda2 diesel nu prea suna ca un diesel in sensul clasic, adica zgomotos si riscati sa alimentati cu benzina, ceea ce nu ar pica tocmai bine motorului de 1,4 litri turbo diesel common-rail (cu punte comuna). Aceasta este pentru moment singura varianta diesel pentru Mazda2 si dezvolta 68 de cai putere. Cuplul maxim este de 160 Nm insa acesta este disponibil la numai 2.000 de rotatii pe minut.
Viteza maxima a modelului Mazda2 diesel este, si aici trebuie sa ne credeti pe cuvant ca am incercat-o, deoarece autostrazile din Spania permiteau acest lucru, de 160 de kilometri pe ora.
Daca totusi nu sunteti adepti ai motoarelor diesel, Mazda2 vine cu trei motorizari pe benzina. De 1,25 litri, 1,4 litri si 1,6 litri. Toate motoarele au patru cilindri in linie si respecta normele de poluare Euro 4. Probabil ca cea mai atent urmarita caracteristica a motorului este puterea dezvoltata si, bineinteles, consumul. Din acest punct de vedere cele trei motoare dezvolta 75, 80 si respectiv 100 de cai putere si consuma in medie intre 6,3 si 6,8 litri la 100 de kilometri. Viteza maxima depaseste cu putin 160 de kilometri pe ora in cazul primelor doua variante si ajunge la 181 de kilometri pe ora in cazul motorului de 1,6 litri.
Dupa performantele motorului  ajungem, in ordinea fireasca a interesului la spatiul interior. Acesta este, spun inginerii de la fabrica din Valencia, cel mai puternic atu al Mazda2. "Recunoastem ca  in general masinile din segmentul B (clasa mica - n. red) au un grad scazut de confort, insa in cazul Mazda2 am incercat sa aducem in clasa mica confortul pe care-l ofera Mazda6 in clasa medie" spun reprezentantii Mazda.
In aceste conditii, Mazda2 este cu peste 11 centimetri mai lung, cu 4,5 centimetri mai inalt si cu 3 centimetri mai lat decat modelul pe care l-a inlocuit in gama de Mazda - Demio. Spatiul interior este la randul sau marit, soferul si pasagerul din fata avand cel mai amplu spatiu pentru cap si umeri dintre toate automobilele de clasa mica. Portbagajul Mazda2 are 267 de litri, iar daca sunt pliate scaunele din spate ajunge la peste 1.000 de litri. In cazul in care este nevoie de mai mult spatiu, se poate plia chiar si scaunul din dreapta pasagerului.
Elementele de siguranta activa si pasiva sunt  la randul lor critice pentru succesul pe piata al unui automobil. Nu puteau lipsi astfel ca dotari ABS-ul, distributia electronica a fortei de franare (EBD), airbag-urile frontale, cu deschidere in doua faze, cele laterale si de la nivelul capului, precum si, ca dotare optionala, sistemul de control dinamic al stabilitatii (DSC). Mai mult, daca Mazda2 este implicat intr-o coliziune frontala severa, pedala de frana se decupleaza si se retrage din zona picioarelor soferului, ceea ce reduce riscul de ranire la nivelul picioarelor.
Si acum ajungem la (poate) cel mai important element al strategiei de marketing pentru un automobil: pozitionarea prin pret. Pe piata europeana, pretul Mazda2 incepe de la 12.000 de euro. Pe piata locala, modelul va ajunge, potrivit importatorului Romcar, in aceasta primavara, atunci urmand a fi anuntat si pretul de comercializare.
Obiectivul de vanzari pentru Mazda2 este de aproape 30.000 de automobile pentru acest an, in conditiile in care se vor produce 40.000 de masini la fabrica din Valencia. Schimbarea gamei va continua, spune producatorul japonez. Astfel, dupa Mazda6 si Mazda2 care au luat locul modelelor 626 si Demio vor apare Mazda3 si Mazda4, care vor lua locul modelelor 323 si Premacy, dar si monovolumul de dimensiuni mari Mazda8.

Seat Cordoba si Citroen Berlingo, de-acum si in Romania
Saptamana trecuta au fost lansate pe piata romaneasca doua noi modelele de autoturisme. Cel mai mare importator din Romania, Porsche Romania a adus pe piata noul Seat Cordoba, in timp ce ATS, importatorul Citroen si-a imbogatit gama de produse cu noul Citroen Berlingo.
Porsche Romania, importator oficial pe piata interna al marcilor Volkswagen, Audi, Seat, Skoda si Porsche, a lansat, luni, noul model Seat Cordoba, pentru care estimeaza vanzari de peste 300 de unitati in acest an.
"Noul Cordoba este un urmas al traditiei sport, specifice Seat, avand in vedere ca predecesorul sau a reprezentat baza pentru automobilul de raliu mondial Seat Cordoba WRC - o masina care a tintit pozitia suprema in cadrul Campionatului mondial de raliuri", a declarat Brent Valmar, directorul general al Porsche Romania
Urmas al Seat Cordoba care a stat la baza modelului WRC, masina care a cochetat cu Campionatul mondial de raliu, noul Seat Cordoba este al doilea automobil care adopta noul design Seat, prezentat prima data prin lansarea anul trecut a noului Ibiza.
Seat Cordoba vine cu o gama foarte larga de motorizari, nu mai putin de sase, trei pe benzina, cu o cilindree intre 1,2 si 1,4 litri si trei pe motorina, de 1,9 litri.
In aceste conditii, puterea dezvoltata de noul Cordoba variaza intre 64 de cai putere (modelul de 1,2 litri pe benzina) si 130 de cai putere (modelul diesel de 1,9 litri, dotat cu un turbocompresor supra-dimensionat)
Pretul lui Seat Cordoba incepe la 10.000 de euro fara taxe. Din cele aproape 800 de masini Seat vandute anul trecut in Romania, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA) peste un sfert au fost  din vechiul model Cordoba. La fel ca si celelalte modele din gama Seat, noul Cordoba dispune de trei variante de echipare: Stella, Sport si Signo. 
ATS, importator oficial Citroen pe piata romaneasca, a lansat, la randul sau pe piata romaneasca o varianta noua a unui model care s-a bucurat de scucce pe plan international: Berlingo.
Lansat pe piata europeana anul trecut, cu ocazia Salonului Auto de la Paris, noul Berlingo trebuie sa inlocuiasca pe piata un model care a adus vanzari totale de peste 800.000 de unitati, din care jumatate au fost reprezentate de varianta de automobil comercial.
Pentru inceput, pe piata romaneasca, modelul va fi disponibil cu patru versiuni de motorizare, din care doua pe benzina si doua pe motorina.
Preturile fara taxe ale modelelor Berlingo variaza intre 9.380 de euro si 11.920 de euro, in functie de motorizare si de variantele de dotare.
Berlingo Furgon, versiunea comerciala a acestui model, este la randul sau disponibila pe piata romaneasca, pretul variind intre 8.270 de euro si 9.580 de euro, in functie de motorizare si de variantele de dotare.
Pe piata romaneasca obiectivul de vanzari pentru noua gama Berlingo este, potrivit oficialilor ATS de 200 de unitati, din care trei sferturi vor fi vehicule utilitare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO