Auto

„Electric“ este cuvântul de ordine la Salonul Auto de la Paris

„Electric“ este cuvântul de ordine la Salonul Auto de la Paris

Autor: Bogdan Alecu

30.09.2010, 23:20 50

Peste 100 de premiere au fost dezvăluite în cadrul primei zilede presă a Salonului Auto de la Paris. Spre deosebire de ediţiileanterioare, atunci când toţi constructorii se arătau interesaţi detrendul "verde" întrecându-se în concepte care mai de care maispectaculoase şi tehnologii revoluţionare, acum lucrurile s-auschimbat. Maşinile electrice nu mai arată ca nişte OZN-uri, ci suntrealizate pe modele deja existente, cărora motorul pe benzină saudiesel le-a fost înlocuit cu unul electric, iar rezervorul cubaterii.

An aniversar

Automobilul împlineşte anul acesta 125 de ani de la "naştereasa". 125 de ani de când Gottlieb Daimler şi Carl Benz au inventatautomobilul şi aproape 100 de ani de când Henry Ford l-a"democratizat" prin crearea Ford T, primul automobil produs înserie.

Dieter Zetsche, preşedintele consiliului de administraţie alDaimler şi şeful Mercedes-Benz consideră "istorică" ediţia de anulacesta a Salonului Auto de la Paris.

"Este ultimul eveniment auto important înainte ca automobileleelectrice de serie să ajungă în showroom-urile din Europa. Vremeaautomobilelor de salon a trecut", a spus şeful Mercedes-Benz cucâteva ore înaintea deschiderii oficiale a Salonului Auto, undemajoritatea constructorilor vor prezenta cel puţin un modelelectric.

Mercedes-Benz a prezentat noul A-Klasse E-Cell, model propulsatde un motor electric ce urmează a fi lansat în producţia de serie,la fel ca şi Smart "car2go", care dispune inclusiv de panourisolare amplasate pe plafon. A-Klasse E-Cell dispune de un motorelectric de 95 CP şi o autonomie de 200 km. Mercedes-Benz a lansatşi SLS AMG E-Cell, model sport electric cu o autonomie de 200 km,iar conceptul Smart car2go are deja peste 30.000 de utilizatori lanivel mondial.

Modelul electric al Renault Fluence va veni şi înRomânia

De asemenea, Renault a prezentat noul Fluence electric,automobil ce va fi lansat anul viitor şi în România.

Oficial, în Europa preţul lui Fluence cu motor electric este deaproximativ 26.000 de euro, cu TVA inclusă, valoare care cusubvenţiile obţinute de la statele vest-europene poate ajunge la20.000 de euro. Pe de altă parte, acest preţ nu include şi costulbateriei, care va fi închiriată proprietarului, astfel reducându-secostul de achiziţie al maşinii.

Tot din trendul maşinilor electrice Audi va prezenta alături deE-Tron Spyder, un R8 electric şi A1 E-Tron, versiunea electrică anoului model de clasă mică.

Astfel, aşa cum apariţia motorului cu combustie internă lafinele secolului al XIX-lea a transformat trăsurile în automobile,acum maşinile se vor reinventa odată ce propulsorul clasic dieselsau pe benzină se va transforma într-unul electric.

Dacă automobilele vor rămâne la nivelul tehnologic din prezent,şeful Mercedes-Benz spune că "vom avea nevoie de două planete plinede resurse, nu doar una".

Allan Rushforth, vicepreşedinte al Hyundai Motor Europe,consideră că avem de-a face cu o revoluţie în ceea ce priveştemodul în care sunt achiziţionate maşinile. Dacă înainte clienţiitrebuia să fie atraşi în showroom-uri, acum aceştia stau acasă şinavighează pe internet.

Clienţii tineri percep diferit acum mărcile premium decât cinevade 40 sau 50 de ani.

Vlădescu şi Tăriceanu la "Salon"

Printre oficialităţile din România prezente în cadrul SalonuluiAuto de la Paris se numără membrii Asociaţiei Producătorilor şiImportatorilor de Automobile, dar şi politicieni, cum este cazullui Călin Popescu-Tăriceanu, fostul prim-ministru, şi SebastianVlădescu, fostul ministru de finanţe.

"Este ultimul eveniment auto important înainte ca automobileleelectrice de serie să ajungă în showroom-urile din Europa. Vremeaautomobilelor de salon a trecut", este descrierea făcută de DieterZetsche, şeful de la Mercedes, Salonului Auto de la Paris.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO