Auto

Fabrice Cambolive, Renault: Politica României pentru maşinile electrice este un exemplu pentru Europa. Programul Rabla Plus ajută la accelerarea tranziţiei

Fabrice Cambolive: Urmărim România de la Paris deoarece programul Rabla Plus este unul care ajută piaţa maşinilor electrice, este un bun exemplu pentru a face schimbarea.

Fabrice Cambolive: Urmărim România de la Paris deoarece programul Rabla Plus este unul care ajută piaţa maşinilor electrice, este un bun exemplu pentru a face schimbarea.

Autor: Bogdan Alecu

12.09.2023, 00:08 2641

Vânzările de maşini electrice s-au dublat în 2020, 2021 şi 2022, iar tendinţa actuală indică o nouă creştere puternică în 2023 datorită bonusului de 10.000 de euro.

România oferă cel mai mare bonus destinat maşinilor electrice, de 10.000 de euro prin programul Rabla Plus, la care se pot adăuga şi bonusuri din programul Rabla, în cazul în care sunt casate mai multe maşini. Astfel România, deşi o ţară unde salariul mediu este sub cel din Europa Centrală, ţine pasul cu electrificarea.

„Urmărim România de la Paris deoarece programul Rabla Plus este unul care ajută piaţa maşinilor electrice, este un bun exemplu pentru a face schimbarea. România a fost o şcoală bună din multe motive, inclusiv pentru că acolo am văzut pentru prima dată Dacia Duster. În cultura organizaţională este important să ai în aceeaşi ţară şi uzina şi clienţii - să ai prezenţă industrială şi comercială deoarece gestionezi mai bine întreg lanţul. Mai mult, cu trei mărci avem peste 40% cotă de piaţă“, a spus Fabrice Cambolive, CEO-ul mărcii Renault, care între 2009 şi 2011 a condus Renault-Nissan România, se aşteaptă la o creştere a cererii pentru maşini electrice odată cu lansarea de noi modele, precum Renault Scenic.

Piaţa locală ocupă locul 14 la nivelul Uniunii Europene după numărul de maşini noi înmatriculate în primele şapte luni ale anului - 70.811 de unităţi, în creştere de 23%, pe piaţa de electrice ocupă locul 15, însă este în faţa unor ţări precum Grecia sau Cehia, ţări cu pieţe auto mai mari.

Bugetul anunţat pentru programul Rabla Plus, prin care este casată o maşină veche şi este oferit un bonus de 10.000 de euro la achiziţia uneia noi electrice a urcat la 780 mil. lei, potrivit anunţului din martie 2023, iar datorită programului vânzările de maşini electrice s-au dublat. Estimările pentru 2023 indică un plus de 70%, la aproape 20.000 de unităţi.

Mai mult, acum Renault implementează politica de preţ lansată odată cu Dacia - ideea de a vinde maşini la preţul de listă, fără reduceri, astfel încât valoarea reziduală ulterioară să nu fie influenţată de discounturi.

În plus, deja toţi constructorii europeni au o strategie de a trece de la modelul de importator-dealer, la cel de agent de vânzări, astfel încât maşinile vândute să fie facturate direct de importator, iar dealerul să factureze doar comisionul, întocmai cum procedează acum showroomurile Dacia şi Renault.

"Renault acum implementează şi pentru propria marcă strategia testată iniţial pe Dacia - ideea de a avea preţul de tranzacţie similar cu cel comunicat.

În ultimii ani am apropiat la Renault preţul de tranzacţie de preţul standard, comunicat. Oamenii vor transparenţă în Europa acum", a explicat Fabrice Cambolive.

Grupul Renault mizează pe extinderea gamei Dacia în următorii cinci ani, iar pe lângă cea de-a treia generaţie a lui Duster, aşteptată spre finalul anului, Bigster din 2025 şi cea de-a patra generaţie a lui Sandero în 2028, va urma şi un nou model care să completeze gama.

Actuala generaţie a Daciei Sandero a fost lansată în 2020 şi este prima care beneficiază de aceeaşi platformă Renault utilizată şi de noul Clio. Luând în calcul ciclul de opt ani cel mai probabil următoarea generaţie va fi lansată în 2028 şi care va avea misiunea de a "traversa" şi anul 2035, momentul limită pentru motoarele termice în Europa. Dacia Bigster, ce va fi lansată în 2025 va avea o motorizare hibridă, cu motor pe benzină de 1,8 litri.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO