Auto

Ford a urcat în top trei mărci auto în România

Ford a urcat în top trei mărci auto în România

Autor: Bogdan Alecu

20.01.2015, 13:38 700

Înmatriculările Ford au urcat anul trecut cu aproape 42% la 7.039 de autovehicule, luând în calcul atât autoturismele cât şi utilitarele, potrivit datelor furnizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), urcând pe cea de-a treia poziţie în topul vânzărilor.

Cota de piaţă a Ford în 2014 a fost de 8,21 %, ceea ce reprezintă o creştere de 17,66 % comparativ cu anul 2013 când marca americană a înregistrat o cota de piaţă de 6,98%, cel mai ridicat nivel pentru Ford în ultimii 5 ani de prezenţă directă pe piaţa din România.

Cel mai bine vândut model Ford al anului 2014 a fost Fiesta (2.575 unităţi), urmat de Focus (1.676 unităţi) şi Transit (827 unităţi).

În anul 2014 Ford a reînnoit gama de vehicule comerciale prin modele precum Transit Courier şi Transit Connect. În 2014 vânzările de vehicule comerciale au reprezentat aproximativ 18% din ansamblul vânzărilor mărcii Ford în România.

“Ne bucură rezultatele pe care le-am obţinut în 2014, un an în care noile noastre produse şi tehnologii ne-au ajutat să ne îmbunătăţim vizibil prezenţa pe piaţa din România. în timp ce în 2014 piaţa a crescut cu 20,32%, Ford a crescut cu peste 40% şi suntem mulţumiţi în mod deosebit de faptul că am reuşit să creştem semnificativ vânzările atât în rândul persoanelor fizice, cât şi către clienţii de flote. Din estimările noastre, vânzările Ford către persoanele fizice au crescut cu 49,41%, iar în cazul clienţilor de flotă cu 39,63%”, a declarat Zoltan Brassai, director general Ford România, Compania Naţională de Vânzări.

Alături de lansări importante de produs precum noul Focus şi noul Ford Mondeo, anul 2014 a marcat şi debutul în România al programului gratuit de conducere preventivă - Ford Driving Skills for Life prin care Ford a reuşit să instruiască în România peste 1000 de tineri.

“2015 se anunţă a fi un an dinamic pentru Ford în România întrucât vom avea un număr important de lansări pentru noi produse, inclusiv mult aşteptatul Ford Mustang, care în vara acestui an va ajunge şi în ţara noastră. în plus, ne bucurăm să putem continua şi extinde în 2015 programul nostru de conducere preventivă Ford Driving Skills for Life, care vine în întâmpinarea tinerilor şoferi şi îi învaţă pe aceştia să conducă responsabil ”, a spus Brassai.

În 2014, la nivel european Ford a vândut 1.16 milioane de vehicule în cele 20 de pieţe, ceea ce reprezintă o creştere de 7,3 % faţă de anul precedent. Cota de piaţă totală a Ford în Europa a crescut cu 0,2% ajungând în 2014 la 8% –  acesta fiind cel mai bun rezultat din 2011 încoace. Ford rămâne în continuare cea de-a doua cea mai bine vândută marcă din Europa.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO