Pe lansarea celei de-a doua generaţii a modelului Logan, care a consacrat Renault în segmentul low-cost al pieţei auto, se va baza o treime din întreaga producţie anuală de peste 2,7 milioane de maşini a grupului francez.
Dacia Logan, "pariul nebun" al lui Louis Schweitzer, lansată ca maşina low-cost de 5.000 de euro, continuă să ia prin surprindere piaţa auto europeană, la fel cum a făcut-o şi în 2004, atunci când Renault a lansat-o oficial. După mai bine de opt ani de când a fost lansată prima generaţie a acesteia, interval în care maşina X90 s-a numit Dacia Logan, Renault Logan, Nissan Aprio în Mexic, Mahindra Verito în India sau Renault Tondar în Iran, Logan a ajuns una dintre cele mai importante platforme ale grupului francez care le-a permis acestora să se impună pe pieţe precum Brazilia, Columbia şi chiar India sau Rusia.
"Primul Logan s-a concentrat iniţial pe pieţele emergente, dar a înregistrat o cerere puternică atât pe pieţele est-europene, cât şi pe cele vest-europene, dar şi în Brazilia, Rusia, Iran. Noul Logan a adoptat încă de la început aceeaşi abordare pentru a se adresa tuturor pieţelor, atât celor emergente care cer tot mai multe echipamente şi fiabilitate, dar şi pentru pieţele mature unde se cer mai multe maşini cu un cost cât mai eficient", a subliniat Deboef.
La nivel mondial sunt 11 uzine unde sunt produse modele din gama Logan şi unde se va înlocui treptat producţia vechii generaţii de Logan cu cea nouă. Printre acestea se numără şi uzina Renault din Rusia, dar şi cele din Maroc, Africa de Sud, Brazilia sau Columbia.
"Acum lansăm noul Logan şi ne aşteptăm la volume ridicate pe pieţele unde deja s-a comercializat generaţia anterioară. Mai mult, acum deja suntem interesaţi de cucerirea unor noi pieţe precum Marea Britanie şi Irlanda. Vom lansa noul Logan şi pe alte pieţe", a spus Deboef.
Citiţi mai multe pe www.zfcorporate.ro
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels