Auto

Imaginea războiului din Ucraina se vede pe şosele şi în vămi: Traficul de camioane înregistrate în Ucraina care au trecut frontiera România-Bulgaria a crescut de şase ori. Camioanele aşteaptă şi trei zile la graniţă, 20% din traficul total este generat pe relaţia cu Ucraina

Imaginea războiului din Ucraina se vede pe şosele şi...

Autor: Mirabela Tiron

27.08.2022, 15:41 2263

Schimburile comerciale cu Ucraina au ajuns la un miliard de euro în primele cinci luni, în creştere cu 20%.

Imaginea războiului  din Ucraina se vede tot mai mult pe şosele şi în vămi, unde se formează cozi kilo­me­trice de camioane. Creşterea trafi­cu­lui de  mărfuri pe relaţia cu Ucraina pune presiune şi mai mare pe punctele de trecere. În  vămile Siret sau Halmeu, dar şi în punctele Giurgiu - Ruse şi Calafat – Vidin şoferii de camioane aşteaptă chiar şi  trei zile din cauza blocajelor, potrivit UNTRR.

„Aducem paleţi din Ucraina. Trebuie să facem 60 de transporturi, iar până acum am făcut doar 5 transporturi. Se stă foarte mult atât în vama Halmeu din Satu Mare, dar şi la vama Borş. Şoferii români nu vor să treacă în Ucraina, aşa că şoferii ucraineni vin cu camioanele până la noi, iar noi ducem paleţii în Italia. Căutăm subcontractori pentru a efectua aceste transporturi“, a spus pentru ZF Vasile Adrian Negrea, fondatorul transportatorului de marfă Patristrans VT Logistic din Cluj-Napoca, cu afaceri de 7,9 mil. euro anul trecut.

România a avut în primele cinci luni din acest an schimburi comerciale de un miliard de euro cu Ucraina, în creştere cu 20% faţă de perioada similară a anului trecut. Balanţa este pe deficit, valoarea mărfurilor im­portate se ridica la 623 mil. euro în primele cinci luni din acest an, plus 26%, în timp ce valoarea exporturilor s-a ridicat la 330 mil. euro, în creştere cu 10%, arată datele de la Statistică.

„Trimitem săptămânal două camioane cu mărfuri în Ucraina, mărfuri generale pe care le ridicăm din portul Constanţa şi pe care le trimitem prin vama Siret sau Sighetu Marmaţiei. La vamă vine transportatorul ucrainean şi descarcă marfă  de la noi. Cererea ar fi cam de 15 camioane pe săptămână, dar reuşim să facem două transporturi, trebuie să subcontractăm camioane“, a spus pentru ZF Remus Deac, cofondatorul transportatorului de marfă Ignite Logistic din Sibiu, cu 180 de camioane şi afaceri  de 40 de mil. lei anul trecut.

În punctele de trecere a frontierei se formează  cozi kilometrice de camioane, iar şoferii sunt nevoiţi să stea în maşini chiar şi mai mult de trei zile, potrivit oficialilor de la Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

„Traficul de camioane înregistrate în Ucraina, care au trecut frontiera România-Bulgaria, a crescut de şase ori comparativ cu anul trecut. 20% din acest trafic este generat în relaţia cu Ucraina“, au transmis către ZF oficialii UNTRR.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO