Importurile de autoturisme second-hand au atins luna trecută maximul ultimilor trei ani, cu un volum total de aproape 26.800 de unităţi, în creştere cu 72% comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
„Importurile de maşini second-hand cu greu pot fi temperate în România cu cât acestea nu sunt fiscalizate corespunzător. Dacă a crescut taxa pentru maşinile Euro 3 şi Euro 4, acum clienţii s-au orientat către Euro 1 şi 2, iar acest lucru se poate observa din statistici. Pe lângă maşinile vechi preferate acum pentru timbrul de mediu redus, sunt şi multe maşini cu preţuri de 10.000 – 13.000 de euro, ceea ce reprezintă o concurenţă directă pentru automobilele noi”, a spus Nicolae Sorescu, directorul grupului Rădăcini, care deţine dealeri ai mărcilor Opel, Chevrolet, Citroen, Suzuki şi Mazda.
Creşterea puternică ia prin surprindere piaţa auto locală, în contextul în care Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile estima că ritmul de creştere a importurilor de automobile second-hand se va diminua odată cu intrarea în vigoare a timbrului de mediu în luna martie. Astfel, dacă în martie şi aprilie pe fondul trecerii de la taxa de mediu la timbrul de mediu importurile au crescut cu 50%, respectiv 60%, în mai şi iunie ritmul de creştere s-a temperat la valori de 5 respectiv 20%.