Auto

Infiniti M35h: limuzina electrizantă care ameninţă supremaţia nemţilor în clasa de lux

Infiniti M35h: limuzina electrizantă care ameninţă supremaţia nemţilor în clasa de lux

Autor: Bogdan Alecu

24.09.2012, 18:02 615

În urmă cu mai mulţi ani Lexus a in­trodus odată cu LS ideea de li­muzină hibridă, ideea unui auto­mobil elegant, confortabil, şi nu în ultimul rând, extrem de rafinat care să aibă şi un impact redus asupra mediului. Ulterior, limuzine hibride au mai apărut şi la BMW, Mercedes-Benz şi Audi. Anul trecut a venit rândul japonezilor de la Infiniti de a se impune pe segmentul limuzinelor (şi) cu motor electric.

Infiniti M35h este cel mai puternic model din gama M, având sub capotă un V6 pe benzină de 3.498 cmc care dezvoltă 306 CP la 6.800 rpm şi 350 Nm la 5.000 rpm la care se adaugă şi cei 68 CP între 1.770 şi 2.000 rpm şi 270 Nm la 1.770 rpm dezvoltaţi de motorul electric. Cum matematica în cazul modelelor hibride este puţin altfel decât cea "normală", în final rezultă o putere maximă de 364 CP. Mai mult, acest propulsor V6 s-a regăsit şi pe Nissan 350Z, iar în prezent se mai regăseşte pe Infiniti EX35, Infiniti FX35, Infiniti M35 şi versiunea hibridă plus Nissan Fuga Hibrid.

Aşadar o limuzină hibrid cu un propulsor V6 sub capotă, propulsor pregătit pentru motor­sport.

Bateriile sunt amplasate în spatele banchetei spate, ceea ce înseamnă că o parte din volumul portbagajului este sacrificată. Mai exact 150 de litri s-au evaporat din portabagaj. De la 500 de litri cât oferă un M37 s-a ajuns la 350 litri pentru M35h, încă o valoare decentă.

Din punct de vedere tehnic sunt unele modificări. Ba­teria este de tip litiu-ion de 1.3 kWh şi este încărcată cu ajutorul motorului termic. Încărcarea la relanti du­rează cam trei minute în cazul în care este complet descărcată. În cazul în care bateria este complet încărcată se poate rula complet electric pe distanţe foarte scurte, dar nu acesta este secretul acestui hibrid. În modul electric cei de la Infiniti susţin că se poate ajunge pănă la 100 km/h, în timp ce se poate rula electric şi la 130 km/h. Undeva pe aici se află ascuns secretul lui Infiniti M35h.

Cu toate că vorbim totuşi de o limuzină de dimensiuni considerabile, maşina poate fi pusă fără probleme în mişcare de către motorul electric chiar şi până la 70-80 km/h, cu condiţia să nu se apese prea tare pedala de acceleraţie. În ceea ce priveşte viteza maximă în mod electric, am reuşit performanţa de a rula cu 130 km/h cu motorul termic oprit. Desigur, la acest nivel am ajuns cu ajutorul motorului pe benzină.

Un condus în modul ECO în mediul urban poate asigura un consum mediu de 9,2 litri/100 km. Dacă se încearcă un stil de condus mai sportiv, desigur, se poate urca fără probleme la 13-14 litri. Singurul mic inconvenient la modul electric este faptul că se trece pe asistare complet electrică, inclusiv pentru sistemul de frânare. Dar Infiniti M35h are şi un mod Sport, iar hibridul nipon este cea mai puternică versiune din gama M, aşadar maşina poate oferi reprize puternice şi are nevoie doar de 5,5 secunde pentru a ajunge la 100 km/h. Viteza maximă este limitată la 250 km/h. În modul Sport cutia schimbă la 7.000 rpm şi ai astfel ocazia de a te bucura şi de sunetul motorului.

Dacă până acum Infiniti nu excela precum Mercedes-Benz în ceea ce priveşte calitatea interiorului, acum regăsim în habitaclu inserţii de lemn prelucrat manual conform unei tehnici tradiţionale japoneze, iar rezultatul final este remarcabil. Un element total nou pe care Infiniti îl lansează cu modelul M este Forest Air. Un buton al sistemului de climatizare care, odată apăsat, împrospătează atmosfera cu un miros fin de iarbă proaspăt cosită sau de pădure. Cele două arome sunt extrem de discrete şi nu deranjează cu nimic, computerul alternând eficient mirosul de proaspăt. Apoi liniştea din interior, acest lucru se datorează sistemului audio Bose cu Engine Harmonic Cancellation (EHC). Sistemul audio emite o frecvenţă ce anulează sunetele de frecvenţă joasă ale motorului.

Infiniti M35h
* Propulsie: hibrid diesel-electric, L4 , 1.997 cmc, tracţiune integrală, transmisie robotizată cu şase trepte, 200 CP (putere maximă sistem hibrid), 300 Nm.
* Performanţe: 0-100 km/h 8,6 s, viteză maximă 211 km/h, consum mediu 4,1 l/100 km, emisii CO2 107 g/km. Preţ: de la 58.378 de euro cu TVA.
* Plus: Design, interior demn de clasa de lux, consum scăzut.
* Minus: Bateriile reduc prea mult din capacitatea portbagajului.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO