Auto

Ion Lixandru, ARILOG: Creşterea consumului se vede în dezoltarea sectorului de logistică

Ion Lixandru, ARILOG: Creşterea consumului se vede în...

Autor: Georgiana Mihalache

29.03.2018, 16:10 145

Avem o veste bună - a crescut producţia anul trecut, creşte şi acum, dar creşte consumul prin prisma beneficiilor în sistemul de stat, ceea ce nu aduce valoare adăugată pentru noi, a spus Ion Lixandru, Vicepreşedinte ARILOG, în cadul evenimentului ZF Transport, Logistics&Automotive Summit 2018.

Producţia va creşte, din păcate creştem rulajele libere care se şi văd, o luăm de la Vest, Oradea, ALba, Cluj, Timişoara, Sibiu, Braşov, Arad. Avem Iaşul care se dezvoltă pe IT şi universităţi.

Nu putem să le legăm decât cu mai multe vehicule pe şosele şi logistica se mută în camioane pentru că creşte consumul. Nicio platformă nu are la momentul acesta bază de desfacere. Mutând-o pe camioane, înseamnă că avem un cost ridicat. Avem un cost cu 16% mai mare utilizând infrastructura actuală. Unde avem două benzi pe sens să ducem viteza la 70 de km pe oră. Să nu mai punem maşini pe trecerea de pietoni, în intersecţii. Nu poţi să faci logistica, să duci copilul la şcoală, lucruri care ne îngreunează viaţa tuturor.

Alte declaraţii:

Există câteva soluţii pentru Euro 2020. Ai cale ferată care nu e folosită. Trebuie să ne implicăm. Nu ne va face nimic sistemul administrativ, este zero. Trebuie să ne adunăm noi pe lângă oameni care au reuşit în administraţia, Oradea, Alba, Sibiu, Iaşi, acestea sunt zone de la care să învăţăm.

Satele de un kilometru s-au dus la patru kilometri că toată lumea şi-a făcut casă la şosea, fără autorizaţii. Avem o şosea drum naţional unde stai cu 50 km/oră şi treceri de pietoni. În loc să se ducă transversal sau perpendicular pe DN, ei s-au dus pe marginea şanţului.

Putem să face proiecte pe care să le demonstrăm de bune practici. La mine taxele locale s-au dublat. Au făcut ceva să ne dea înapoi infrastructură? Nimic. Să dăm mesaje şi modele să demonstrăm că se poate. Businessul merge, cu oameni mai puţini, îi plătim mai bine, mai mărim obligaţiile.

Dar cum îi atrag, acolo e problema. Autostrada nu o să treacă niciodată pe la Braşov. Pe unde asigură intrările în şantier? S-a închis de tot Valea Prahovei, vor fi patru staţiuni abandonate. I-am întrebat cât va fi traficul pe aeroportul din Otopeni în 2020, au zis că nu ştiu. Ăştia sunt oamenii cu care lucrăm şi trebuie să-i determinăm pentru că altfel degeaba avem maşini frumoase.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO