Auto

Maşinile electrice continuă să accelereze şi dieselul pierde teren

Autor: Bogdan Alecu

03.11.2015, 08:00 48914
În primele nouă luni ale acestui an au fost vândute 332 de autoturisme noi echipate cu motoare electrice, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Impor­tatorilor de Automobile (APIA), dublu comparativ cu perioada similară a anului trecut. Pe acest segment, cea mai mare creştere a fost înregistrată de maşinile electrice, ale căror vânzări au ajuns la 22 de unităţi, faţă de trei în perioada similară a anului trecut.
 
Diferenţa dintre cele 22 de maşini electrice şi totalul de 332 este reprezentată de automobile hibride, care dispun atât de un motor pe benzină, cât şi de unul electric. Mai bine de ju­mă­tate din maşinile electrice vândute în acest an reprezintă limuzine Tesla Model S care oferă o autonomie de aproximativ 500 de kilometri, faţă de 150-200 de kilometri cât oferă cele precum Renault ZOE sau Volkswagen e-up!.
 
Orange România, cel mai mare operator de telefonie mobilă de pe piaţa locală cu peste 10 milioane de clienţi, a închiriat în regim de leasing operaţional patru automobile electrice Renault ZOE, fiind astfel prima companie de pe piaţa locală care utilizează vehicule care nu poluează aerul. De asemenea, Renault Commercial Roumanie, divizia grupului Renault responsabilă de vânzările mărcilor Renault, Dacia şi Nissan pe piaţa locală, a mai livrat pe lângă cele patru alte două maşini electrice pe piaţa locală, iar începând cu anul următor ţinta este pe administraţiile locale, care dacă ar urmări tendinţa din Vest, ar urma să achiziţioneze automobile „pe baterii“.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO