Auto

Mitsubishi Space Star, sau cum vor japonezii volume mai mari în clasa mică

Foto: ProMotor

Foto: ProMotor

Autor: Bogdan Alecu

13.11.2013, 18:39 313

Clasa mică a fost şi este un segment de volum în Europa, segment care nu a fost ignorat de japonezii de la Mitsubishi. Până acum un an în gamă era Colt, modelul care era disponibil nu doar în cinci uşi, ci şi în trei, coupe-cabriolet cu hard-top retractabil. Acum Space Star se doreşte altceva. Este o maşină de clasă mică, ce se încadrează în cerinţele unui constructor japonez, dar care spre deosebire de Colt pune mai mult accentul pe utilitate.

Principalele atuuri ale lui Space Star sunt motorul şi preţul. Preţul este cuprins între 9.440 de euro, în cazul versiunii de bază, cu motor de 1,0 litri 71 CP şi echipare Inform care include aer condiţionat, computer de bord, geamuri electrice şi radio-CD cu MP3. Tocmai pentru că nu are în standard airbaguri laterale sau de tip cortină, Space Star a primit doar patru stele la testele de siguranţă EuroNCAP.

Designul noului model a schimbat radical strategia comparativ cu cel de pe vechiul Colt. Avem acum un design clasic, „cuminte”, deloc inovativ. Poate că explicaţia stă în faptul că maşina este acum una globală şi trebuie să respecte cerinţele şi din Asia, Europa sau America.

Odată intrat în interior, primul lucru de remarcat este modul în care s-a inspirat constructorul nipon din strategia Dacia. Habitaclul este dominat de plastic de culoare închisă, sistemul de aer condiţionat manual funcţionează pe aceleaşi principii ca cel de le modelele Dacia, iar computerul de bord e acţionat cu ajutorul unei pârghii mici de pe ceasurile de bord. În plus, tot ca la Dacia, indicatorul pentru temperatura exterioară este „integrat” în meniul computerului de bord şi nu există un display separat. Scaunele sunt confortabile la drumuri scurte, dar par firave şi subţiri decât şi-ar fi dorit clientul. Suportul lateral este unul optim, iar bancheta spate este una dreaptă, fără un contur care să ofere vreun confort suplimentar. La acest capitol Sandero stă mai bine, iar cu motorul de 1,2 litri 75 CP are un preţ de pornire de 9.000 de euro cu TVA, adică este mai ieftin cu aproape 500 de euro. În ceea ce priveşte spaţiul interior, acesta este unul acceptabil pentru clasa mică. Portbagajul oferă un spaţiu de numai 235 litri, suficient pentru călătorii urbane la hipermarket, dar puţin având în vedere că Chevrolet Aveo oferă 290 de litri, VW Polo 280 de litri, în timp ce Sandero plusează cu 320 de litri.

Un minus important pentru Space Star îl are suspensia. Aceasta este proiectată pentru drumuri vest-europene cu puţine gropi sau denivelări. De asemenea izolaţia fonică nu este una prea bună. Chiar şi aşa, aceste minusuri aduc şi avantaje: maşina are o greutate de numai 920 kg, fiind cu aproape 100 kg mai uşoară ca un Sandero 1,2i. Din acest motiv, motorul de un litru de 71 CP poate fi caracterizat drept unul ager, mai ales când în maşină se află doar cel de la volan. Pe de altă parte, tocmai din cauza faptului că maşina este uşoară, orice pasager în plus se traduce în performanţe dinamice mai slabe. Tot datorită greutăţii, motorul de un litru poate oferi un consum mediu de 5 litri/100 km şi chiar apropiat de 4 litri/100 km în regim extraurban.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO