Auto

O autostradă aşteptată de două decenii: mâine se dă drumul circulaţiei la două benzi pe sens între Cernavodă şi Constanţa

O autostradă aşteptată de două decenii: mâine se dă drumul circulaţiei la două benzi pe sens între Cernavodă şi Constanţa

Autor: Andreea Neferu

28.11.2012, 14:17 5190

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat că mâine, 29 noiembrie, va avea loc recepţia pentru finalizarea lucrărilor la autostrăzile Cernavodă-Medgidia, respectiv Medgidia-Constanţa, tronsoane pe care au lucrat italienii de la Astaldi şi nemţii de la Max Boegl.

După ce în vară traficul pe Cernavodă-Medgidia a fost deschis la o bandă pe sens, începând de mâine circulaţia ar urma să fie deschisă şi pe a doua bandă pe fiecare sens de mers. Pe de altă parte, pe Medgidia-Constanţa se circulă deja la două benzi pe sens.

CNADNR a plătit pentru construcţia autostrăzii Cernavodă-Constanţa aproape 1,5 miliarde de lei (circa 350 de milioane de euro la un curs de 4,3 lei/euro).

Tronsonul Cernavodă-Medgidia are o istorie destul de controversată: iniţial trebuia construit de francezii de la Colas, însă CNADNR a reziliat în primăvara anului trecut acest contract din cauza pretenţiilor financiare ridicate de constructor. În toamnă, contractul a fost relicitat şi atribuit consorţiului Astaldi-Max Boegl, care au continuat lucrările şi au reuşit să termine autostrada înainte cu mai bine de o lună faţă de termenul contractual, 4 ianuarie 2013.

Construcţia autostrăzii Soarelui, între Bucureşti şi Constanţa, a început înainte de Revoluţie. Primul tronson, Feteşti-Cernavodă, a fost finalizat în 1987, al doilea - Bucureşti-Fundulea-Drajna, în 2004, iar Drajna-Feteşti în 2007. Autostrada între Bucureşti şi Constanţa are puţin peste 200 de kilometri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO