Auto

O piaţă care arată la zi cum merge economia şi mai ales cum merge consumul. Topul transportatorilor rutieri este dominat de firme româneşti

O piaţă care arată la zi cum merge economia şi mai...

Autor: Bogdan Alecu

16.08.2016, 00:08 2193

Cele mai mari zece companii de transport rutier au rulat aproape 3 mld. lei anul trecut şi au creat 1.000 de locuri de muncă în 2015

Cele mai mari zece companii de transport rutier, care îm­pre­ună deţin mai multe mii de camioane, au rulat anul tre­cut afaceri de 2,92 mld. lei, în creş­te­re cu 14% faţă de anul anterior, potrivit da­telor de la Finanţe centralizate de ZF, evo­luţia acestui segment fiind de cele mai mul­te ori legată de evoluţia economiei în ge­neral. Anul trecut s-au vândut în Ro­mâ­nia aproa­pe 7.000 de camioane noi, în creş­tere cu 45%, ritm de creştere păstrat şi în prima jumătate a aces­tui an.

Creşterea businessurilor transportato­ri­lor reflectă direct activitatea economică şi consumul.

Cea mai mare companie rămâne Aqui­la, cu un business de 674 mil. lei, în creştere cu 13%. Totodată, Aquila este şi transpor­tatorul rutier cu cel mai mare număr de salariaţi, 2.000. Printre clienţi se numără Uni­lever, Ferrero, Philips, Wrigley, Lavaz­za, Coca Cola, Mars şi Perenna. Compania este con­trolată de oamenii de afaceri Alin Donciu şi Cătălin Vasile din Ploieşti.

Din punctul de vedere al profitului net, cele mai mari zece au înregistrat o dublare a câşti­gului net, fără a lua în calcul companiile pe pierdere, la 88,4 mil. lei. Cea mai profita­bi­lă firmă a fost Carrion Expedition, cu un profit net de 28 mil. lei, de peste trei ori mai mare faţă de 2014. Compa­nia specializată în transpor­tul de pro­duse horticole cu temperatură contro­la­tă administrează aproape 1.100 de vehi­cu­le de transport, atât deţinute direct, cât şi ale colaboratorilor.

Cea mai mare creştere a profitului net a fost înregistrată de Internaţional Lazăr Com­pany, compania controlată de Ion Lazăr, care anul trecut a preluat inclusiv activele edy Spedition. Profitul net a urcat de la 3,2 mil. lei în 2014 la 25,5 mil. lei anul trecut.

Cele mai mari probleme cu care se con­frun­tă transpor­tatorii acum sunt legate de creş­terile de peste 50% ale po­liţelor RCA. „Creşterile foarte mari la po­liţele de asigu­ra­re vor atrage pierderi deoarece toate con­trac­te­le sunt negociate la un anumit tarif, cu com­pa­niile, iar acestea nu sunt dispuse să accepte o creştere“, a spus Cristian Dolofan, acţio­na­rul firmei de transport Dolo Trans Olimpic.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO