LOGISTICĂ

Reţelele din comerţul modern au ajuns la 75 ha de depozite logistice. Kaufland şi Lidl au împreună aproape jumătate din total

18 ian 2016 Autor: Cristina Rosca

Vezi galeria foto Cătălin Olteanu, FM Logistics: Decizia de extindere a platformelor logistice vine în contextul expansiunii reţelelor. Retailerii au de fapt doar două variante: să îşi aprovizioneze reţelele de la platformele proprii sau pot alege să îi lase pe furnizori să le aprovi­zioneze. Această variantă din urmă însă ar însemna nu doar haos pentru reţele, dar şi o mobilizare mai mare de resurse şi un cost mai mare.

Expansiunea rapidă a reţelelor de magazine care au ajuns la un total de 1.700 de hipermarketuri şi supermarketuri a cerut o optimizare a platformelor logistice.
 
Jucătorii din comerţul modern se apropie de 75 de hectare de depozite logistice, o suprafaţă cu 50% mai mare decât în urmă cu circa un an. Cele mai recente mutări pe acest segment sunt investiţia anunţată de Lidl la Lugoj în judeţul Timiş şi contractele de închiriere anunţate de Carrefour şi Profi în ultimul an.
 
„Decizia de extindere a platformelor logistice vine în contextul expansiunii reţelelor. Retailerii au de fapt doar două variante: să îşi aprovizioneze reţelele de la platformele proprii sau pot alege să îi lase pe furnizori să le aprovizioneze. Această variantă din urmă însă ar însemna nu doar haos pentru reţele, dar şi o mobilizare mai mare de resurse şi un cost mai mare”, spune Cătălin Olteanu, directorul general al FM Logistic, una dintre cele mai mari companii de logistică ce activează în sectorul bunurilor de larg consum.
 
El explică faptul că retailerii au pariat iniţial pe magazine mari, în principalele oraşe ale ţării, pentru ca în ultimii ani să parieze şi pe unităţi de tip supermarket sau magazine de proximitate în localităţi mici şi medii. Per total, suparfaţa totală de comerţ modern a crescut însă mult, şi astfel suprafaţa logistică necesară a evoluat în consecinţă. Potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor, suprafaţa medie de comerţ modern la 1.000 de locuitori s-a dublat în perioada 2008-2015, până la 106 mp. Asta înseamnă că toate magazinele din comerţul modern au în total 2,1 milioane de metri pătraţi, respectiv 212 hectare. Suprafaţa logistică totală este de 75,5-76,5 hectare. Au fost luate în calcul atât depozitele pe care retailerii le deţin în proprietate, cât şi cele în chirie. În cazul mai multor companii suprafaţa depozitelor a fost estimată de ZF pe baza informaţiilor din piaţă. În cazul Lidl a fost luat în calcul şi depozitul care se construieşte acum la Lugoj, judeţul Timiş.
 

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau daniel.mircioiu@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 18.01.2016