Auto

România se află printre ultimele locuri din Uniunea Europeană la transportul terestru de marfă

România se află printre ultimele locuri din Uniunea...

Autor: Anca Olteanu

26.05.2017, 12:38 143

Printre ţările cu cea mai mică cantitate de marfă transportată se numără Cipru, Grecia, Italia şi România (sub 2.000 de tone-kilometri). La polul opus, Luxemburg este statul cu cea mai mare cantitate de marfă transportată pe cap de locuitor (peste 15.500 de tone-kilometri per locuitor), urmat de Lituania şi Slovenia. Bulgaria are peste 4.000 de tone-kilometri per locuitor.

Comparaţiile în materie de transport sunt exprimate în tone-kilometri (o tonă de bunuri care călătoreşte pe o distanţă de un kilometru) per locuitor.

Aproape trei sferturi din totalul de transport de marfă din Uniunea Europeană a fost realizat pe şosele, restul fiind transportat pe calea ferată sau pe apă.

România avea, în 2015, 86.080 de kilometri de drumuri publice, din care numai 4,2% din total (747 kilometri) erau autostrăzi, în timp ce liniile de cale ferată de folosinţă publică în exploatare însumau 10.770 kilometri, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS).

Reţeaua de autostrăzi din România nu s-a extins cu niciun kilometru în 2016, rămânând la lungimea totală de 747 de kilometri consemnată în 2015, în timp ce 10.424 de kilometri de drumuri (din care 15 naţionale) erau de pământ, potrivit INS.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO