Salt uriaş pentru Dacia în Europa: Marca românească a ajuns la o cotă de piaţă 3%

18 feb 2014 Autor: Vlad Popescu

Topul creşterii pieţei auto din UE, dominat de Dacia. Vânzările au urcat cu aproape 40% în ianuarie  

Înmatriculările de autoturisme noi din statele Uniunii Europene au crescut în luna ianuarie cu 5,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 935.600 unităţi, piaţa încetinind după un avans de 13% în decembrie.

Creşterea se datorează unei reveniri a încrederii consumatorilor din zona euro, care traversează o perioadă de revenire a economiei.

Livrările Dacia în UE au urcat cu 38,9% în prima lună din an, de la 20.200 la 28.100 autoturisme, cota de piaţă a mărcii româneşti avansând de la 2,3% în ianuarie 2012 la 3% în prezent.

Cu o creştere puternică la Dacia şi un avans de 4,2% al vânzărilor mărcii Renault, vânzările grupului francez în UE au urcat cu 13,4% în ianuarie, la 86.500 unităţi, cu o cotă de piaţă de 9,2%, faţă de 8,6% cu un an în urmă. Renault s-a menţinut pe locul al treilea în topul producătorilor de automobile din Europa, dar a înregistrat cea mai mare creştere dintre primele cinci companii de pe piaţă după volum.

Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, a înregistrat livrări în creştere cu 8,9%, la 237.500 unităţi. Marca Skoda a avansat cu 10,9%, la 41.100 automobile înmatriculate. PSA Peugeot Citroen, cel mai mare producător auto francez, a afişat o creştere de 7,4% a vânzărilor, la 109.300 maşini.

Înamtriculările Ford în UE au crescut în ianuarie cu 9,5%, la 65.900 unităţi, în timp ce General Motors, proprietarul Opel şi Chevrolet, a raportat o scădere de 5,3%, la 64.700 automobile.

Grupul italian Fiat a consemnat a înregistrat livrări în coborâre cu 2,1%, la 58.600 unităţi, în timp ce vânzările companiei japoneze Toyota în UE au urcat cu 16,8%, la 44.300 unităţi. Nissan, partenerul de alianţă al Renault, a consemnat o scădere de 4,8%, la 31.500 automobile.

Pe segmentul automobilelor premium, Audi a înregistrat o creştere de 9,5%, la 52.700 unităţi, iar grupul BMW, care deţine şi marca Mini, a afişat un avans de 0,5%, la 55.300 livrări. Grupul Daimler, care deţine Mercedes-Benz şi Smart, a raportat o scădere de 0,6%, la 48.900 înmatriculări, generată exclusiv de marca Smart, în timp ce marca Mercedes a crescut cu 0,7%.

Înmatriculările de autoturisme noi din România au crescut în ianuarie cu 15,4%, la aproximativ 5.100 unităţi, avans similar celui înregistrat de Grecia, unde livrările au totalizat în prima lună din an aproape 6.400 maşini.

Cele mai puternice creşteri din UE au fost înregistrate de Irlanda (cu 32,8%, la 22.900 unităţi), Portugalia (31,8%, l a9.250 maşini), Croaţia (29,4%, la 2.350 automobile) şi Slovacia (24,8%, la 5.450 unităţi).

Germania, cea mai mare economie europeană, a înregistrat o creţtere de 7,2% a pieţei auto în ianuarie, la 206.000 înmatriculări de automobile noi. Înregistrările din Marea Britanie au urcat cu 7,6%, la 154.500 unităţi, iar în Franţa a fost consemnată o creştere de 0,5%, la 125.450 maşini. Numărul înmatriculărilor a crescut şi în Italia, cu 3,2%, la 117.800 unităţi.

Piaţa auto din Ungaria a urcat cu 19,7% în prima lună din an, la aproape 4.400 autoturisme, iar Bulgaria a înregistrat o creştere de 1,3%, la 1.360 maşini.

Polonia afişează un avans de 11,2%, la 29.200 maşini, iar în Cehia livrările au crescut cu 13%, la 13.700 automobile.

 
Cuvinte cheie:
AUTO
, UE
, ACEA
, piata auto

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat si va aparea dupa ce va fi moderat!

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!

zf.ro
Închide