Auto

Tarom ”sare la gâtul” Ryanair după ce cel mai mare operator low-cost din Europa a ”făcut mişto” de compania naţională: Şeful Ryanair spunea anul trecut că ”Dacă nu exista TAROM, Ryanair nu ar fi existat”

Autor: Ştefan Stan

25.05.2017, 22:52 40810

Ryanair, cel mai mare operator aerian low-cost european, a publicat în această dimineaţă pe pagina oficială de Facebook o postare prin care ataca direct Tarom, operatorul national aerian al României.

”La acelaşi preţ cât pentru un zbor Tarom, puteţi cumpăra 10 zboruri cu Ryanair. Scapă de tarifele mari”, a scris Ryanair pe pagina de Facebook.

Ulterior, Tarom a dat replica Ryanair, tot pe pagina de Facebook, folosind un articol publicat în Business Magazin, cu un interviu al şefului Ryanair, Michael O'Leary, care spunea că, ”urăm numai bine TAROM şi vom fi mereu îndatoraţi acestei companii”.


După Prima Casă, cel mai nou plan imobiliar al guvernului a fost APROBAT. Ce trebuie să ştie toţi cei care vor să se mute

Jobul din România pentru care nu ai nevoie de facultate şi câştigi lejer 3.500 de lei pe lună, cazare şi mâncare. Companiile caută disperare oameni şi nu găsesc


 

”Dacă nu exista TAROM, Ryanair nu ar fi existat. În primii trei-patru ani ai Ryanair foloseam aeronave, piloţi şi ingineri ai TAROM, erau excepţionali. Fără ajutorul TAROM în primii ani de existenţă ai Ryanair, compania nu ar fi supravieţuit”, a descris Michael O’Leary, CEO-ul operatorului aerian low-cost Ryanair, colaborarea ce a existat între compania pe care o conduce şi TAROM, în cadrul unei vizite pe care a avut-o anul trecut la Bucureşti.

În 1986, Ryanair închiria aeronave Rombac 1-11, dar folosea şi piloţi şi ingineri români, potrivit CEO-ului companiei. Sosit în România după mai bine de trei decenii, O’Leary a declarat că nu se află în poziţia de a oferi sfaturi companiei naţionale româneşti şi că este pesimist în ce priveşte soarta operatorului. ”Cred că este foarte dificil pentru TAROM să supravieţuiască în condiţiile actuale de piaţă din mai multe motive: este o companie mică în termeni europeni şi apoi, cred că este foarte dificil din cauza managementului TAROM, unde există implicare politică. Majoritatea operatorilor aerieni, fie că vorbim despre Air France, Lufthansa, British Airways, Ryanair - toate sunt companii private, nu avem implicare politică. Nu sunt în măsură să dau sfaturi companiei TAROM, sper să supravieţuiască, dar va fi o mare provocare pentru TAROM să supravieţuiască în următorii 5-10 ani dacă nu găsesc o modalitate prin care să se alieze cu operatori mari precum Lufthansa,  AIG sau Air France şi să alimenteze cu pasageri unul dintre hub-urile lor. (...) Urăm numai bine TAROM şi vom fi mereu îndatoraţi companiei.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO