Auto

Test Auto ZF: Peugeot 508, limuzina franceză. Galerie FOTO

Test Auto ZF: Peugeot 508, limuzina franceză. Galerie FOTO

Peugeot 508

Autor: Bogdan Alecu

12.04.2011, 13:35 1509

Francezii de la Peugeot au dorit să revină în forţă în segmentullimuzinelor, dar fără a mai intra în concurenţă directă cu "fraţiide la Citroen. Aşa că au înlocuit atât 407 cât şi 607, modele declasă medie respectiv mare, cu 508, o limuzină mai mare decât 407,dar mai mică decât 607.

Pe piaţa locală, clasa medie a înregistrat în primele două luni aleacestui an un avans de aproape 25%, la peste 700 de unităţi,potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilorde Automobile. Cel mai vândut model este ca şi în anii anteriorieste VW Passat, care deţine aproape un sfert din vânzările totale,urmat de Skoda Superb şi Opel Insignia.

Singurul reprezentant al grupului PSA Peugeot Citroen din top zeceeste Citroen C5 care se clasează pe ultimul loc, Peugeot 407neintrând în acest clasament. Potrivit oficialilor Trust Motors,importatorul mărcii franceze pe piaţa locală, noul 508 are misiuneade a intra în acest top şi mai ales de a concura cu RenaultLatitude, care, ca şi limuzina de la Peugeot este poziţionat deconstructor între clasa medie şi cea mare. Astfel, exemplul dat deFord cu Mondeo Mk4, care a fost lansat în 2006 pentru a înlocuiatât generaţia anterioară cât şi golul lăsat de scoaterea dinproducţie a limuzinei Scorpio la finele anilor 90 este urmat acumşi de francezi.

Contrar aşteptărilor, noul 508 nu preia platforma tehnică a luiCitroen C5 ci utilizează tot platforma 3 ca şi 407, dar modificată.Una din principalele probleme cu care se confruntă clienţii de 407este lungimea prea mare a consolei faţă care afectează unghiul deatac al maşinii, ceea ce poate determina dificultăţi chiar şi laintrarea sau ieşirea dintr-o parcare. Acum, 508 dispune de unampatament alungit cu 10 cm pentru un plus de confort dar şi oconsolă faţă mai scurtă cu 4,3 cm faţă de 407, eliminând astfelproblemele anterioare.
În ceea ce priveşte targetul celor de la Trust Motors, aceştiadoresc să vândă anul acesta între 500 şi 1.000 de unităţi, adicăvânzări mai mari decât cele înregistrate anul trecut de OpelInsignia sau Skoda Superb.

La prima vedere 508 schimbă linia de design a mărcii. Nu mai avemacea "gură de leu" pentru grila radiatorului, ci una mai"temperată", mai elegantă. Maşina păstrează bine liniileconceputului Peugeot 5 prezentat în cadrul Salonului Auto de laGeneva din 2010. tot în partea frontală remarcăm noile faruri cutehnologie LED şi xenon, dar şi mici detalii "premium" precuminscripţia "Peugeot" ascunsă sub emblemă.

La interior remarcăm din prima spaţiul disponibil inferent dacăvorbim de locurile din faţă sau spate. Spre exemplu putem compara508 cu Passat la acest capitol şi la fel putem spune că este maispaţios decât Opel Insignia, însă este depăşit în continuare deFord Mondeo şi Skoda Superb.

Un al doilea element remarcat este lipsa spaţiilor de depozitare.Avem spaţiul din portieră, unul mic amplasat pe consola centralăsub displayul sistemului audio (care în cazul echipării cu sistemde navigaţie dispare) şi încă unul în spatele schimbătorului. Înniciunul din aceste spaţii nu poate sta un telefon mobil. În cel depe consolă poate sta numai dacă are o husă aderentă, iar întrescaune pur şi simplu alunecă. Singura alternativă este cotiera. Daraici regăsim un alt minus - este mult mai mică decât ceea ceregăsim la concurenţă şi se deschide numai către şofer şi nu cătrespate cum eram obşinuiţi. Soluţia francezilor nu este neapărat unacu o ergonomie slabă, însă restricţionează aproape total accesulpasagerului din dreapta la cotieră. Pe de altă parte, portbagajullui 508 are o capacitate de 545 de litri, iar dacă este rabatatăbancheta acesta ajunge la aprope 1.600 de litri. Dacă tot vorbim deportbagaj trebuie amintită şi soluţia găsită de francezi pentrudeschiderea acestuia - butonul este amplasat în emblema 508, îninteriorul numărului zero.

Pe consola centrală regăsim comenzile sistemului audio şi cel declimatizare. Acestea sunt bine grupate şi sunt aliniate la designulclasic al maşinii.

Pentru a sublinia caracterul premium al maşinii 508, Peugeot vinecu noi echipamente precum tehnologia head-up display, care înschimb nu afişează informaţiile pe parbriz ci pe un ecran colorescamotabil amplasat în spatele volanului. Acesta oferă informaţiireferitoare la viteza de rulare, tempomat şi indicaţii alesistemului de navigaţie. Sistemul este disponibil fie ca standardfie opţional, în funcţie de echipare.

Din gama de patru motorizări, dintre care trei diesel şi unul pebenzină disponibile pentru 508, am ales să testăm dieselul de 2,0litri HDi care dezvoltă 140 CP, motorizare care va înregistra celmai probabil şi cele mai ridicate vânzări având în vedere profilulclientelei acestui segment. Luând în considerare cuplul motor de340 Nm disponibil de la 2.000 rpm dar şi greutatea de 1,5 tone amaşinii, noul 508 oferă performanţe dinamice decente - accelereazăde la 0 la 100 km/h în 9,8 secunde şi poate rula cu cel mult 210km/h. Nu te surpinde cu acceleraţii fulminante dar îşi face treababine atunci când se pune problema unei depăşiri mai rapide.


În ceea ce priveşte suspensia am avut parte de ce mai plăcutăsurpriză. Aceasta absoarbe foarte bine denivelările care serecunosc numai după zgomot, nu şi după lipsa confortului. Înacelaşi timp, şi atunci când am adoptat un stil de condus maidinamic maşina nu a dezamăgit, dar se observa faptul că nu a fostconcepută pentru acesta.

În ceea ce priveşte consumul, dieselul a înregistrat o medie de 6,5litri/100 km pe traseul Bucureşti-Sibiu, mai mare faţă de cel de4,8 litri comunicat oficial, dar rezonabil având în vedere drumulaglomerat de munte.

Preţul de pornire pentru 508 este de 21.783 de euro cu TVA incluspentru versiunea cu motor pe benzină de 1,6 litri şi 120 CP, întimp ce dieselul de 2,0 litri HDi pleacă de la 25.246 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO