Auto

Transporturi & logistică / Vânzările de vehicule comerciale reduc declinul pieţei auto totale

Foto Shutterstock

Transporturi & logistică

Autor: Bogdan Alecu

30.06.2011, 00:04 441

Piaţa vehiculelor comerciale a înre­gis­trat o creştere deaproape 8% în pri­mele cinci luni ale acestui an faţă de perioadasimilară a anului trecut, potri­vit statisticilor AsociaţieiProdu­că­­to­rilor şi Importatorilor de Automo­bile (APIA).

Astfel, în intervalul inanuarie-mai din acest an s-auvândut peste 4.900 de utilitare, faţă de 4.500 în perioada similarăa anului trecut. Cea mai mare creş­tere s-a resimţit pe segmentulutili­ta­relor uşoare, de sub 3,5 tone, care au accelerat cu 16%,la peste 4.100 de unităţi. Pe de altă parte, celelalte segmente deutilitare au înregistrat un declin cuprins între 14% în cazulutilitarelor între 3,5 şi 6 tone şi 25% în cazul camioanelor grelede peste 18 tone. Acestea, pe fondul revenirii eco­no­mice şi înprincipal a exporturilor, au înregistrat anul trecut o dublare avânzărilor.

Vânzările de autovehicule comer­ciale vor ajunge în acest an laapro­ximativ 13.500 de unităţi, în creştere cu aproximativ zeceprocente faţă de anul anterior pe fondul revenirii economice şi alaprecierii leului în raport cu mo­neda europeană, potrivitdeclaraţiilor lui Eugen Grigoraş, brand manager pentru Volkswagenutilitare în cadrul Porsche România, cel mai mare jucător de pepiaţa de profil.

"Piaţa de utilitare în primele două luni a înregistrat ocreştere bună. Piaţa utilitarelor de import a înregistrat creştereaccelerată. Este un semn bun şi indică un mai bun mers alecono­miei", a spus Grigoraş.

La nivelul primelor cinci luni din acest an Volkswagen utilitarea livrat aproape 400 de unităţi, în creştere cu 22% faţă deperioada similară a anului trecut, potrivit statisticilor APIA."Anul acesta ne-am propus o creş­tere de 25-30% a vânzărilor,susţinută atât de un model nou, Amarok, dar şi de modeleleactuale", a subliniat şeful VW utilitare. Astfel, în acest anvânzările de vehicule comerciale ale VW ar ajunge în acest an laaproximativ 1.700 de unităţi.

Potrivit oficialilor VW, există o cerere mai ridicată pentruutilitarele destinate transportului de marfă, atât închise, cât şistructuri deschise sau carosate, iar înce­pând cu luna martie s-aremarcat o creş­tere a cererii şi pentru maşinile des­ti­natetransportului de persoane, atât până în opt locuri, cât şi peste10.

Jucătorii din piaţă se aşteaptă ca în 2012 vânzările de camioanesă accelereze pe fondul intrării normelor de poluare Euro 6 de la 1ianuarie 2013, acestea fiind cu 10-13 mii de euro mai scumpe decâtcele Euro 5 datorită noilor tehnologii. "Pre­ţurile camioanelor auînceput să crească cu aproximativ 10-15% faţă de anul trecut pefondul scăderii stocurilor. Pre­­­ţurile vor continua să crească şiîn pe­rioa­da următoare", a spus Adina So­meşan, mar­keting managerla Iveco Ro­mânia.

În condiţiile în care în 2009 şi 2010 importatorii de camioaneau oferit dis­counturi puternice pentru a reduce sto­curile, acummajoritatea camioanelor se vând pe bază de comandă, iar livrarealor durează peste trei luni.

"Mixul de camioane aflate pe stoc s-a modificat radical înultima perioadă. Spre exemplu, nu mai avem camioane grele 8x4 şinici de construcţii. Acum încercăm să ne adaptăm la tendinţelepieţei", a declarat Cristian Turcu, res­ponsabil comercial laRenault Trucks Ro­mânia, care a spus că un camion comandat acum vafi livrat în termen de 3-4 luni. În acelaşi timp, pe măsură cetransportatorii doresc să reducă şi mai mult costurile, aceştiaapelează inclusiv la programe de training pentru şoferi.

"Programele de training au devenit tot mai importante încondiţiile în care com­paniile sunt tot mai interesate de a reduceconsumul de combustibil. Firmele realizează că şoferul reprezintăcheia eficienţei unui camion", a spus Turcu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO