Auto

Vânzările Dacia continuă să ia avânt pe piaţa din Franţa. Sandero se situează pe locul 5 în topul celor mai bine vândute modele

Vânzările Dacia continuă să ia avânt pe piaţa din...

Autor: Marius Oncu

03.03.2014, 15:53 594

Piaţa franceză a scăzut cu 0,5% în primele două luni, la 266.754 unităţi, potrivit datelor prezentate luni de Asociaţia Constructorilor Francezi de Automobile.

Cota de piaţă a mărcii Dacia a crescut de la 5,91% în ianuarie-februarie anul trecut la 6,76% în acest an.

Creşteri procentuale mai mari decât Dacia au înregistrat Lancia - în urcare cu 54,3%, la 841 de unităţi, Lexus - cu o creştere de 34%, la 524 autoturisme şi Rolls Royce - cu un avans de 33% la 4 maşini.

Grupul francez Renault, proprietarul Dacia, a înregistrat un avans al înmatriculărilor de 6,6%, la 69.867 maşini. Marca Renault a urcat cu 4,3%, la 51.823 unităţi. Cota de piaţă a grupului, pe locul al doilea în Franţa după vânzări, a urcat de la 24,44% anul trecut la 26,19%.

Înmatriculările liderului pieţei, grupul PSA Peugeot Citroen, au urcat cu 5%, la 82.845 unităţi. Peugeot are o cotă de piaţă de 31,1%.

Sandero se situează pe locul cinci în topul celor mai bine vândute modele în primele două luni, cu 8.946 de autoturisme şi o cotă de piaţă de 3,4%. Lider este Renault Clio IV, cu vânzări de 14.411 unităţi şi cotă de piaţă 5,4%.

În ianuarie, Sandero a ocupat locul al patrulea în topul modelelor după vânzări, cu 4.868 maşini şi cotă de piaţă de 3,9%.

Dacia este prezentă în top 100 şi cu Duster - locul 13 cu vânzări de 6.019 unităţi şi cotă de piaţă de 2,3%, Logan MCV II - locul 51 cu vânzări de 1.241 unităţi şi cotă de piaţă de 0,5%, precum şi Lodgy - locul 60 cu 1.059 de unităţi şi cotă de piaţă de 0,4%.

În luna februarie, Dacia a înregistrat cea mai puternică creştere a înmatriculărilor de autoturisme noi din Franţa, în rândul mărcilor de volum, cu 10,1%, la 9.063 unităţi, în timp ce piaţa franceză a trecut din nou pe scădere, după o revenire uşoară în luna ianuarie.

Doar Lexus, cu o creştere de 13,1% a depăşit Dacia, însă marca de lux a grupului auto Toyota a vândut în februarie în Franţa doar 198 de maşini.

Piaţa franceză a scăzut cu 1,4%, la 141.300 de autoturisme, după ce în prima lună a anului a înregistrat un avans de 0,5%.

Cota de piaţă a Dacia a crescut de la 5,75% în februarie anul trecut la 6,41%.

PSA Peugeot Citroen a consemnat un avans de 4,2%, la 42.735 unităţi.

Grupul Renault, care deţine Dacia, a crescut cu 1,7%, la 35.720 de maşini. Înmatriculările mărcii Renault au scăzut cu 0,9%, la 26.657 unităţi, după ce în ianuarie au avansat cu 10,5%.

Pe piaţa autovehiculelor comerciale uşoare, înmatriculările Dacia au scăzut cu 3,3%, la 557 în primele două luni, în timp ce în februarie au înregistrat un declin de 10,7%, la 234 unităţi.

Franţa este cea mai mare piaţă a Dacia, cu cu aproape 94.000 de maşini vândute anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO